Büyü ritüelleri ve tılsımların günümüz heykel sanatındaki izleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Büyü kurgudur. Sanatçının ilgi çekiciliği, insanları kurguyla etkilemesine bağlanabilir. Zaten sanatın varoluşunda büyücüler çok etkendir.` İlk çağdan beri sanatçının büyücü olduğuna dair inanışlar hep olmuştur. Mağara resimleri yapan ve avlanan, hayvanların ruhunu betimleyen işte bu büyücü olan sanatçıdır. Sanatçı belirli bir niyetle bilinçli olarak bir kurgu gerçekleştiriyorsa burada sanat yapıtından söz edebiliriz.İlk çağlardan beri sanatçı ve büyücü kavramları değişik zamanlarda birbirine geçmiştir. İşte bu noktada büyücü olan sanatçının yarattığı kurguyla bu kurgunun materyallerinin kullanımı bakımından diğer eski birçok kültürde benzerlikler vardır. Paganizm ve animizm gibi yabanıl kökenli bu benzerlik oldukça etkileyicidir. Canlandırılan büyü ayinleri ve yapılan tılsımlar, çağdaş sanatta bazen biçimsel olarak, bazen de bir metafor olarak kullanılmıştır. Gerek malzeme kullanımı gerekse sanatçıların etkilendiği yerel kültürler burada etkilidir. Bu çalışmada bu etkilerin çağdaş heykel sanatındaki izleri incelenecektir.Bu metinde önce Animizm, Totemizm, Şamanizm ve Paganizm gibi yabanıl toplum inanışlarındaki büyü ritüelleri ve tılsımlar, semboller, büyü elemanlarını ve ortaya çıkan kurguyu incelenecektir. Daha sonra daha çok Avrupa tarihinden örneklerle bu büyüleri ve tılsımları kullanan çeşitleri kültürler değerlendirilecektir. Büyü ve tılsım yapımında ortaklaşan elementlere değinip, çağdaş sanatta biçimsel ve anlamsal olarak, büyü ve tılsımların izleri sanatçılar ile sanat yapıtları bazında aranacaktır. `Magic is fiction. The artist's intriguing may be attributed to his influencing people with fiction. The sorcerers are already very influential in the existence of art. ` Since ancient times, there have been beliefs that the artist is a sorcerer. It is this magician who paints and hunts the cave, depicts the spirit of animals. If the artist deliberately makes a fiction with a certain intention, we can talk about the artwork here.The concepts of artist and sorcerer have been intertwined at different times since ancient times. At this point, there are similarities in many other ancient cultures in terms of the use of the materials of this fiction with the fiction created by the magician artist. This similarity of primary origin, such as Paganism and Animism, is quite impressive. The animated magic rites and talismans were sometimes used as a form and sometimes as a metaphor in contemporary art. Local cultures, in which both the use of materials and the artists are affected, are effective here. In this study, the traces of these effects in contemporary sculpture will be examined.This text will first examine the magic rituals and talismans, symbols, elements of magic and the resulting fiction in wild-belief beliefs such as Anizmism, Totemism, Shamanism and Paganism. Then, cultures that use these spells and talismans with examples from European history will be evaluated. In the contemporary art, the traces of magic and talismans will be searched on the basis of artists and works of art, by mentioning the elements common in the magic and talisman structure.
Collections