11-14 yaş grubuçocukların yaptıkları resimler aracılığıyla sosyal iletişim algılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gökdaş, Yakup | |
dc.contributor.author | Aydin, Ayça | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:03:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:03:53Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56420 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmanın amacı çocuğun çizdiği resimler yoluyla, onu tanımak, iç dünyası ve sosyal yaşam alanındaki kişilerle olan etkileşimi hakkında bilgi edinmektir. Çevresinde ya da iç dünyasında yaşadığı olumlu veya olumsuz olayları yansıtıp yansıtmadığını analiz etmek.Yöntem: Bu araştırma, orta okul düzeyindeki 11-14 yaş grubundaki çocukların düşüncelerinin görsel ifadesindeki değişkenliğini, çizdikleri resimleri aracılığıyla sonuçları incelenen nitel bir çalışmadırBulgular: Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, 5.Sınıf düzeyinin, resimleri daha gerçekçi(somut) düşüncede yaptığı, ancak sınıf düzeyi arttıkça çalışma şeklinin daha soyut düşünce yapısı olmaya başladığı ortaya çıkmıştır. Çizdikleri resimlerin ardından hikayelerini yazan öğrencilerin cümlelerinden; her çocuk, psikolojisini veya yaşam tarzını yansıtan resimleri çizdikleri ve resimlerde kullandıkları renklere göre içinde bulundukları duygu halleri de tespit edilmiştir.Sonuç: Çocukların çiziği resimler, içeriklerinde sadece bir resim olmaktan çok daha fazla şeyler anlatabilir. Bunun başında da onların gelişimleri ve becerilerini anlatmak gelebilir. Ardından ise zihinsel yorum becerilerini, çevre ile olan etkileşim ve iletişimini, sorunlarını, sıkıntılarını ve bunların çözüm sürecine yönelik ipuçları verebilir. Her çocuk farklı bir dünya barındırır. Hepsi ayrı ayrı özel kişilik aşamalarından geçer ki bu da bize çizimlerini kendi yaşayışlarına göre yaptığını gösterir.Anahtar kelimeler: Çocuk resimleri, sanat eğitimi, resimlerin anlatım dili, renk ve biçimlerin anlamı | |
dc.description.abstract | Aim: The aim of this study is to get to know child through the pictures drawn by the child, to learn about the inner world of the child and the child's interaction between the people in social life. To analyze whether it reflects positive or negative events that have taken place surroundings or inner world.Method: This research is a qualitative study that examines the variance of the visual impressions of children's (in the 11-14 age group at the middle school level) thoughts through the pictures they have drawn. Findings: According to the data obtained as a result of the research, it has been seen that the children in the 5th grade draw more realistic (concrete) pictures however as the grade increases the pictures become output of more abstract thoughts. Looking into the stories of the children after drawing pictures, it has been determined that each child draws pictures reflecting their psychology or life style and the colours used in pictures reflect their emotions. Result: The pictures drawn by children are more than just pictures as they tell more such as their personal growth and skills. Also they can give idea about children's cognitive skills, their interaction and communication with environment, their problems and clues to solve those problems. Every child is special and unique as they all have different stages of development thus they draw pictures according to their life styles. Keywords: Children's paintings, art education, description language of paintings, meaning of colors and shapes | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 11-14 yaş grubuçocukların yaptıkları resimler aracılığıyla sosyal iletişim algılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of social communication perceptions through pictures of children ages between 11-14 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-13 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Basic art education | |
dc.subject.ytm | Children's paintings | |
dc.subject.ytm | Opposite color theory | |
dc.subject.ytm | Geometric formats | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Social communication | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Drawing | |
dc.subject.ytm | Colors | |
dc.identifier.yokid | 10203787 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 513305 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |