Show simple item record

dc.contributor.advisorSevim, Oğuzhan
dc.contributor.authorAbukan, Memet
dc.date.accessioned2020-12-03T15:03:41Z
dc.date.available2020-12-03T15:03:41Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56410
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, Yazmak için Konuş Modeli'nin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde üretici (anlatma) becerilere etkisini incelemektir. Yöntem: Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma deseni olarak da `ardışık sıralı desen`den faydalanılmıştır. Çalışmanın evrenini Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen B2 düzey öğrencileri, örneklemi ise İnönü Üniversitesi TÖMER'de öğrenim gören 17 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama aşamasında kontrol ve deney grubuna yazma ve konuşma becerilerine dönük ön testler uygulanmıştır. Daha sonra deney grubuna yönelik model uygulamasına geçilmiştir. Kontrol grubunda ise dersler Yunus Emre Enstitüsü Yedi İklim B2 Düzey Ders Kitabı'ndan işlenmiştir. Çalışma sonunda her iki grubun ön test ve son testleri; araştırmacı tarafından hazırlanan, güvenirlik ve geçerliği yapılan dereceli puanlama anahtarlarına göre karşılaştırılmış ve elde edilen farklar belirlenmiştir. Çalışmada nicel verilerin çözümlenmesinde Mann Whiyney U testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ve Ki-kare testinden yararlanılmıştır. Ölçme araçlarının güvenirlik ve geçerlik çalışmaları kapsamında ise Krippendorff Alpha ve Kapsam Geçerlik Oranı ile Kapsam Geçerlik İndeksi hesaplanmış ve analiz sürecinde SPPS 23.0 paket programından yararlanılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiş, aynı zamanda bu verilerin bir kısmında yüzde ve frekanslar da hesaplanarak verilerin analiz süreci tamamlanmıştır.Bulgular: Çalışma sonucunda hem konuşma hem de yazma becerisine ait elde edilen bulgulara bakıldığında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin modele dair yazma ve konuşma görüş formlarından elde edilen bulgulardan da öğrencilerin olumlu yönde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.Sonuç: Çalışmada Yazmak için Konuş Modeli'nin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen B2 düzey öğrencilerin üretici (anlatma) becerilere anlamlı bir katkı sağladığı sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yazmak için Konuş Modeli, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi, yazma becerisi, tek başına konuşma becerisi, karşılıklı konuşma becerisi, B2 düzey.
dc.description.abstractPurpose: This study aims to determine the effect of the `Talk for Writing` Model on productive (explanation) skills in teaching Turkish as a foreign language.Method: In the study, the mixed-method approach was adopted and the `explanatory sequential design` was used as research design. The population of the study comprises B2- level students learning Turkish as a foreign language while the sample is composed of 17 students studying at Inönü University, TÖMER (i.e. Turkish Language Learning Center). In the application stage, pretests were applied to the control and experimental groups for their writing and speaking skills. Afterwards, the application of the model for the experimental group was started. For the control group, classes were taught from Yunus Emre Institute's Yedi Iklim B2-Level Course Book. At the end of the study, the pretests and posttests of both groups were compared according to the validated and reliable grading key prepared by the researcher and the differences were determined. In the study, for quantitative data analysis, U test, Wilcoxon Signed-rank test and Chi-square test were utilized. In the scope of reliability and validity studies of the measurement instruments, Krippendorff's Alpha and Content Validity Ratio and Content Validity Index were calculated. SPPS 23.0 package program was used in the analysis process. The qualitative data were analyzed through content analysis, and percentage and frequencies were also calculated for part of these data, and the data analysis process was completed. Findings: As a result of the study, considering the findings of both speaking and writing skills, a significant difference was found in favor of the experimental group. Moreover, the opinion forms for writing and speaking skills showed that the students in the experimental group had positive views for the model implemented in the present study.Results: Based on the findings, it can be concluded that the `Talk for Writing` model made a significant contribution to the productive (explanation) skills of B2-level students learning Turkish as a foreign language.Keywords: Talk for Writing Model, Teaching Turkish as foreign language, writing skill, monologue skill, dialogue skill, B2 level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yazmak için konuş modelinin üretici becerilere etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the talk for writing model on productive skills in teaching Turkish as a foreign language
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-02-27
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmTalk for writing model
dc.subject.ytmTurkey Turkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.identifier.yokid10211675
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524816
dc.description.pages395
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess