Show simple item record

dc.contributor.advisorKonca, Mustafa Yavuz
dc.contributor.authorOkumuş Dağdeler, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-03T15:03:32Z
dc.date.available2020-12-03T15:03:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56403
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, mobil uygulamaların İngilizce öğretmeni adaylarının kelime öğrenimi başarısına ve öğrenen özerkliğine etkisini ve öğrenenlerin mobil uygulama kullanırken güdülenme düzeyini belirlemeyi hedeflemiştir.Yöntem: Bu çalışmada, rastgele örnekleme yöntemiyle belirlenen bir kontrol grubu ve bir deneysel gruptan oluşan yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, iki devlet üniversitesinde öğrenim gören 73 İngilizce öğretmeni adayıdır. 14 hafta süren uygulama sırasında, deney grubu 40 eşdizimsel sözcüğü araştırmacı CollocatApp ile öğrenmeye çalışırken kontrol grubu çalışma kâğıtlarını kullanmıştır. Veriler, Eşdizimsel Sözcük Başarı Testi (ESBT), Kelime Bilgisi Ölçeği(KBÖ), Öğrenen Özerkliği Ölçeği (ÖÖÖ) ve Mobil Öğrenme Motivasyon Ölçeği (MÖMÖ) olmak üzere 4 ölçek ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21 programında betimleyici ve kestirimsel istatistik yoluyla analiz edilmiştir.Bulgular: Bulgular alıcı kelime öğrenimi bilgisi edinmede mobil uygulamanın kısa vadede etkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca, üretken kelime bilgisi ve öğrenen özerkliği boyutlarında mobil uygulama ve çalışma kâğıdı kullanımı arasında bir fark olmadığı görülmüştür. Son olarak, mobil uygulamayı kullanan öğrencilerin güdülenmiş oldukları ve mobil uygulama ile öğrenmenin gücüne inandıkları görülmüştür.Sonuç: Mobil teknolojinin öğrencileri motive ettiği ve öğrencilerin alıcı kelime bilgisini geliştirdikleri görülmüştür. Öte yandan, üretken kelime bilgisi ve öğrenen özerkliği boyutlarında olumlu sonuçlar bulunmamıştır. Bu yüzden, mobil teknolojinin dil öğrenme sürecinde kullanılmasında yöneticilere, öğretmenlere ve öğrenenlere önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractAim: This study aimed at identifying the effectiveness of mobile applications in vocabulary knowledge improvement and learner autonomy of prospective English language teachers, and motivation level of learners using mobile application(s).Method: This study adopted a quasi-experimental design which consisted of an experimental and a control group formed through random assignment. The study group was 73 prospective English language teachers receiving education in two state universities. During the treatment which lasted for 14 weeks the experimental group tried to learn 40 collocations via CollocatApp while control group used worksheets. The data were gathered through four scales: a) Collocation Achievement Test (CAT) b) Vocabulary Knowledge Scale (VKS), c) Learner Autonomy Scale (LAS), and d) Mobile Learning Motivation Scale (MLMS). The data were analyzed through SPSS 21 with descriptive and inferential statistics.Findings: It was found that use of mobile applications was an effective way of improving receptive vocabulary knowledge for only short term memory. Besides, it was seen that there was no difference between the use of mobile applications and worksheets in terms of productive vocabulary knowledge and learner autonomy. Finally, the findings showed that learners using mobile application were motivated and believed in the power of learning through mobile applications.Results: Mobile application motivated learners and improved learners' receptive vocabulary knowledge. On the other hand, positive results were not found at the dimension of productive vocabulary knowledge and learner autonomy. Thus, some suggestions to the administrators, teachers and learners were uttered for the process of language learning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe role of mobile-assisted language learning (MALL) in vocabulary knowledge, learner autonomy and motivation of prospective English language teachers
dc.title.alternativeMobil destekli dil öğrenimi'nin (MDDÖ) İngilizce öğretmen adaylarının kelime bilgisi, öğrenen özerkliği ve motivasyonundaki rolü
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-09-16
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmMobile assisted language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmWord knowledge
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10204178
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid513439
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess