The role of mobile-assisted language learning (MALL) in vocabulary knowledge, learner autonomy and motivation of prospective English language teachers
dc.contributor.advisor | Konca, Mustafa Yavuz | |
dc.contributor.author | Okumuş Dağdeler, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:03:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:03:32Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56403 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışma, mobil uygulamaların İngilizce öğretmeni adaylarının kelime öğrenimi başarısına ve öğrenen özerkliğine etkisini ve öğrenenlerin mobil uygulama kullanırken güdülenme düzeyini belirlemeyi hedeflemiştir.Yöntem: Bu çalışmada, rastgele örnekleme yöntemiyle belirlenen bir kontrol grubu ve bir deneysel gruptan oluşan yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, iki devlet üniversitesinde öğrenim gören 73 İngilizce öğretmeni adayıdır. 14 hafta süren uygulama sırasında, deney grubu 40 eşdizimsel sözcüğü araştırmacı CollocatApp ile öğrenmeye çalışırken kontrol grubu çalışma kâğıtlarını kullanmıştır. Veriler, Eşdizimsel Sözcük Başarı Testi (ESBT), Kelime Bilgisi Ölçeği(KBÖ), Öğrenen Özerkliği Ölçeği (ÖÖÖ) ve Mobil Öğrenme Motivasyon Ölçeği (MÖMÖ) olmak üzere 4 ölçek ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21 programında betimleyici ve kestirimsel istatistik yoluyla analiz edilmiştir.Bulgular: Bulgular alıcı kelime öğrenimi bilgisi edinmede mobil uygulamanın kısa vadede etkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca, üretken kelime bilgisi ve öğrenen özerkliği boyutlarında mobil uygulama ve çalışma kâğıdı kullanımı arasında bir fark olmadığı görülmüştür. Son olarak, mobil uygulamayı kullanan öğrencilerin güdülenmiş oldukları ve mobil uygulama ile öğrenmenin gücüne inandıkları görülmüştür.Sonuç: Mobil teknolojinin öğrencileri motive ettiği ve öğrencilerin alıcı kelime bilgisini geliştirdikleri görülmüştür. Öte yandan, üretken kelime bilgisi ve öğrenen özerkliği boyutlarında olumlu sonuçlar bulunmamıştır. Bu yüzden, mobil teknolojinin dil öğrenme sürecinde kullanılmasında yöneticilere, öğretmenlere ve öğrenenlere önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Aim: This study aimed at identifying the effectiveness of mobile applications in vocabulary knowledge improvement and learner autonomy of prospective English language teachers, and motivation level of learners using mobile application(s).Method: This study adopted a quasi-experimental design which consisted of an experimental and a control group formed through random assignment. The study group was 73 prospective English language teachers receiving education in two state universities. During the treatment which lasted for 14 weeks the experimental group tried to learn 40 collocations via CollocatApp while control group used worksheets. The data were gathered through four scales: a) Collocation Achievement Test (CAT) b) Vocabulary Knowledge Scale (VKS), c) Learner Autonomy Scale (LAS), and d) Mobile Learning Motivation Scale (MLMS). The data were analyzed through SPSS 21 with descriptive and inferential statistics.Findings: It was found that use of mobile applications was an effective way of improving receptive vocabulary knowledge for only short term memory. Besides, it was seen that there was no difference between the use of mobile applications and worksheets in terms of productive vocabulary knowledge and learner autonomy. Finally, the findings showed that learners using mobile application were motivated and believed in the power of learning through mobile applications.Results: Mobile application motivated learners and improved learners' receptive vocabulary knowledge. On the other hand, positive results were not found at the dimension of productive vocabulary knowledge and learner autonomy. Thus, some suggestions to the administrators, teachers and learners were uttered for the process of language learning. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The role of mobile-assisted language learning (MALL) in vocabulary knowledge, learner autonomy and motivation of prospective English language teachers | |
dc.title.alternative | Mobil destekli dil öğrenimi'nin (MDDÖ) İngilizce öğretmen adaylarının kelime bilgisi, öğrenen özerkliği ve motivasyonundaki rolü | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-16 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Mobile assisted language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Word knowledge | |
dc.subject.ytm | Learner autonomy | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.identifier.yokid | 10204178 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 513439 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |