Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Yavuz
dc.contributor.authorErtürk, Nevin Hilal
dc.date.accessioned2020-12-03T15:03:16Z
dc.date.available2020-12-03T15:03:16Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56389
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada amaç Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin çok önemli bir dönemeci olan 27 Mayıs sürecini sonuçlarını bağlamında ele almak ve eğitim konusu üzerinden incelemektir.Yöntem: Bu çalışma betimsel bir yöntemle yapılmış, Nasıl ve Neden sorularına analitik çözümleme yöntemi kullanılarak cevap aranmıştır.Bulgular: Türkiye Cumhuriyeti Tarihi'nde yaşanan ilk darbe olan 27 Mayıs; siyasi, sosyal, kültürel ve askeri yapılardaki birimlerin yarattığı çatışma zemininde meydana gelip yakın dönem Türk Tarihinin en önemli olaylarından biri olarak tarihteki yerini alırken birçok olumlu ve olumsuz sonuçlar doğurmuştur. Özellikle günümüz Türkiye'sinin anlaşılması için dahi 27 Mayıs sürecinin ortaya çıkardığı kurumların dikkate alınması gerektiği çalışmada önemli bir bulgu olarak tespit edilmiştir.Sonuç: Bu sonuçlarla ilgili Türkiye'nin sol kanadı genellikle 27 Mayıs'ın olumlu yönleri üzerinde dururken, Türk sağı ise daha çok olumsuzluklarını dikkate almıştır. Her iki tarafın da yeteri derecede bir objektiflikten uzak kaldığı düşünülürse bu konu ile ilgili ciddi analitik çalışmalara ihtiyaç duyulduğu söylenebilir. Bu bakımdan 27 Mayıs darbesinin altında yatan zincirleme sebep olaylar dikkate alınarak darbenin siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel etkileri tarafsız bir şekilde irdelenmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonuç itibariyle 27 Mayıs'ın Türk devlet ve toplum hayatına özellikle kurumsallaşma bağlamında kalıcı etkiler bıraktığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractPurpose: The purpose of the study is to deal with the Coup of 27 May, which is one of the most important milestones in the history of Republic of Turkey and to analyze it in terms of its effects on education.Methodology: This study was conducted through descriptive method and answers to the questions of `how` and `why` were sought by using the analytical analysis method.Findings: The Coup of 27 May, which is the first coup in the history of Republic of Turkey, occurred in an environment of conflict caused by political, social, cultural, and military groups, claimed its place in history as one of the most important events of the recent Turkish history, and resulted in both positive and negative outcomes. The necessity of taking the institutions generated by the Coup of 27 May into account in order to better understand today's Turkey was determined as an important finding of the study.Conclusion: With regards to its results, whereas the left focus on the positive sides of the Coup of 27 May, Turkish right parties considered its negative effects. When supposed that both sides are highly away from being objective, it can be stated that there is a need for serious analytical studies on the issue. In this sense, by considering the successive events underlying the Coup of 27 May, its political, economic, social, and cultural effects were tried to be analyzed in an objective way. In conclusion, in the study, it was found out that 27 May had permanent effects on Turkish state and social life in terms of institutionalization.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleSonuçları bağlamında 27 Mayıs darbesi ve eğitime etkileri (1960-1961)
dc.title.alternativeCoup of 27 May in terms of its results and its effects on education (1960-1961)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-06
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMilitary intervention
dc.subject.ytm27 May 1960 revolution
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmConstitution
dc.subject.ytmDemocracy
dc.subject.ytmEducational history
dc.identifier.yokid10201580
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid513007
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess