Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaba, Sırrı
dc.contributor.authorİşgör, İsa Yücel
dc.date.accessioned2020-12-03T15:18:39Z
dc.date.available2020-12-03T15:18:39Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56380
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; üniversite öğrencilerinin muhafazakâr yaşam tarzları ile psiskolojik iyi oluşlarını bazı değişkenler (yerleşim yeri, lise türü, sosyo-ekonomik düzey, dini bir cemaat/görüşe sahip olma ve ailenin algılanan dindarlık durumu) açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini 2010-2011 ögretim yılında Atatürk Üniversitesi'nin 9 fakültesine devam eden 251'i kız, 319'u erkek olmak üzere toplam 570 ögrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, Ryff (1989) tarafından geliştirilen, Cenkseven (2004) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ?Psikolojik İyi Oluş Ölçeği?, araştırmacı (2010) tarafından geliştirilen ?Muhafazakâr Yaşam Tarzı Ölçeği? ve bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde boyutlar arası iç tutarlılık Cronbach alfa, t testi, faktör analizi, korelasyon, Kruskal-Wallis testi, ANOVA ve post-hoc istatisitiki analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada, muhafazakâr yaşam tarzı ile psikolojik iyi oluş arasında pozitif yönde düşük bir ilişki olduğu, yerleşim yeri, sosyo-ekonomik düzey ve ailenin algılanan dindarlık düzeyleri ile psikolojik iyi oluş puanları arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu, yerleşim yeri, lise türü ve sosyo-ekonomik düzey ile muhafazakâr yaşam tarzı puanları arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu, lise türü ile psikolojik iyi oluş puanları arasında anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı bulgulanmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the conservative lifestyle and psychological well-being of university students in terms of some variables (location, type of high school, socio-economic level, belonging to a religious opinion/community, perceived religiousness status of the family). Universe of the study was composed of 251 girls and 319 boys, totally 570 students, studying at 9 different faculties of Ataturk University. `Psychological Well-Being Scale? developed by Ryff (1989) and adapted to Turkish by Cenkseven (2004), the `Conservative Lifestyle Questionnaire` and information form were used in the study. Statistical methods like internal consistency, t tests, factor analysis, correlation, Kruskal-Wallis test and ANOVA anlysis of the obtained data were used. It has been found that there is a positive and low correlation between conservative lifestyle and psychological well-being, a meaningful differentiation between the scores of location, socio-economic level, perceived religiousness status of the family with psychological well-being, and also a meaningful differentiation between the scores of location, high school type, socio-economic level scores with the conservative lifestyle. However, there hasn?t been detected a meaningful differentiation between the scores of high school type and psychological well-being.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin muhafazakâr yaşam tarzları ile psikolojik iyi oluşlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating conservative life styles and psychological well-being of university students in terms of some variables
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmLife style
dc.subject.ytmConservatism
dc.subject.ytmGoodness
dc.subject.ytmReligiousness
dc.subject.ytmPsychological well being
dc.subject.ytmPsychology
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid409933
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299757
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess