Show simple item record

dc.contributor.advisorUlaş, A.Halim
dc.contributor.authorYildiz, Vahit Ağa
dc.date.accessioned2020-12-03T15:18:37Z
dc.date.available2020-12-03T15:18:37Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56378
dc.description.abstractBu çalışmada medya araçlarının etkileri ve sosyal öğrenmeye olan katkılarının belirlenmesinin yanı sıra medya araçlarından en yaygın olarak kullanılan televizyonun ahlaki gelişime olan etkilerini belirlemek amaçlanmıştır.Araştırmada evren olarak Erzurum iline bağlı ilköğretim okullarının 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencileri; örneklem olarak ise Erzurum iline bağlı üç merkez ilçe olan Aziziye, Yakutiye ve Palandöken ilçelerine bağlı 12 ilköğretim okulundan toplam 456 öğrenci belirlenmiştir.Bu çalışmada, medya okuryazarlığı eğitimi ve eğitim programları incelenerek, bu programlarda çocuklara kazandırılmak istenenler ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca programın olumlu ve eksik yönleri de belirlenerek öneriler sunulmuştur.Çalışmada ayrıca medya araçları incelenmiş ve bunların etkileri ortaya çıkarılmıştır. Medya araçlarının sosyal öğrenmedeki rolü ortaya çıkarılmış, ayrıca medya araçlarının özellikle televizyonun bireylerin ahlaki gelişim düzeylerini etkileyiş biçimleri de belirlenmiştir.Alan yazın taraması yapılarak konu ile ilgili kuramsal bilgilere ve daha önceden yapılmış olan araştırmalara ilişkin bilgiler toplanmıştır. Daha sonra bunlardan yola çıkılarak hazırlanmış olan anket soruları ve test öğrencilere uygulanarak çocukların televizyon seyretme durumları ve ahlaki gelişim düzeyi tespit edilmiştir.Bu iki bilgi arasında ilişki kurulmuş ve televizyon seyretme durumlarının ahlaki gelişim düzeyini etkileyip etkilemediği tespit edilmeye çalışılmıştır.Ankette yer alan 11 soru ve 3 değişkenin her biriyle ahlaki gelişim düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgulara göre yalnızca sınıf düzeyine göre ahlaki gelişim düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu, diğer durumlara göre ise anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir.Bütün bu kuramsal bilgiler ve araştırma sonucunda elde edilen bulgular ışığında yapılması ve dikkat edilmesi gerekenler belirlenip, sonuç ve öneriler kısmı oluşturulmuştur.Anahtar Kelimeler: Medya Okuryazarlığı, Medya Eğitimi, Ahlaki Gelişim, Sosyal Öğrenme?
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the effects of media tools on elementary-age children with respect social learning as well as determine the effects of television, one of the most common used media tools, on moral development. In the study, ones wanted to be gained to children are revealed by examining the media literacy education and education programs. Also positive and deficient aspects of the program were determined and suggestions were offered. Media tools were also examined and role of media tools in social learning was revealed in the study. Effecting styles of media tools notably television in moral development levels of individuals were determined.In the research 4, 5, 6, 7 and 8th Class students of elementary schools connected with Erzurum Province were determined as universe and total 456 students from 12 elementary schools connected with Aziziye, Yakutiye and Palandöken counties which are three central counties connected with Erzurum Province were determined as sample.Theoretic knowledge related with subject and knowledge concerning previous researches was collected by making literature survey. After that questionnaire questions and test prepared starting from these were applied to students and state of watching television and moral development level of children were determined. Relation was established between these two knowledges and it was tried to be determined whether state of television watching affects the moral development level or not.It was tried to be determined whether there is significant relation between each of 11 questions and 3 variables in questionnaire and moral development levels or not. In the applied questionnaire and test, gender, class level (4, 5, 6, 7, 8) and settlement (village and city) were used as variable. According to the findings, it was determined that there is significant difference between moral development levels according to only class level and there is no significant difference according to other states.Under the light of all these theoretic knowledge and findings obtained at the end of research, points to be done and to be taken into consideration were determined and conclusion and suggestions part was created.KeyWords: Media literacy, mediaeducation, moral development, sociallearningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleBir sosyal öğrenme aracı olarak medya ve ahlaki gelişim kuramları açısından medya okuryazarlığına eleştirel bir bakış
dc.title.alternativeMedia as a social learning tooland a critical view of media literacy from the perspective of moral development theories
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial learning
dc.subject.ytmMedia literacy course
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid409692
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299747
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess