Bilişsel koçluk yöntemi ile öğretilen bilişsel farkındalık stratejilerinin öğrencilerin başarılarına, bilişsel farkındalık becerilerine ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Sırmacı, Nur | |
dc.contributor.author | Ceylan, Mehriban | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:18:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:18:34Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56376 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada bilişsel koçluk yöntemi ile öğretilen bilişsel farkındalık stratejilerinin öğrencilerin başarılarına, bilişsel farkındalık becerilerine, tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırma, deneysel araştırma modellerinden biri olan ön test ? son test kontrol gruplu deneme modeline göre desenlenmiştir. Deney grubuna bilişsel koçluk yöntemi ile bilişsel farkındalık stratejileri uygulanırken kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Her iki öğretim yöntemde araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir.Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılı ikinci yarı dönemde Erzurum Köprüköy İlçesi'nde bir ilköğretim okulunda 6. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. 50 kişiden oluşan çalışma grubunda 25 kişi deney grubunu ve 25 kişide kontrol grubunu oluşturmaktadır. Gruplar öğretmenlerin görüşleri, öğrencilerin ders notları ve ?başarı testi?, ?bilişsel farkındalık ölçeği?, ?tutum ölçeği? veri toplama araçlarının ön test sonuçları kullanılarak belirlenmiştir.Deney grubunda, araştırmacı tarafından bilişsel koçluk yöntemi ile 10 hafta süren bilişsel farkındalık strateji öğretimi yapılmıştır. Araştırma da elde edilen veriler başarı testi, bilişsel farkındalık ölçeği ve tutum ölçeği veri toplama araçları ön test- son test olarak kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 16.0 istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalamaları, standart sapmaları, bağımsız t testi, eşleştirilmiş t testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre; uygulanan deneysel yöntemin öğrencilerin başarılarını artırmıştır. Öğrencilerin bilişsel farkındalık becerilerini arttığı gözlenmiştir. Bilişsel koçluğun matematik dersine yönelik tutumu etkilemede olumlu bir etkisi olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Bilişsel koçluk, bilişsel farkındalık, bilişsel farkındalık stratejileri, bilişsel farkındalık beceriler, matematik eğitimi, başarı, tutum | |
dc.description.abstract | The effect of metacognitive strategies taught with cognitive coaching method on students' achievements, their metacognitive skills, and attitudes was searched in this study. The study was designed according to pretest-posttest experimentation model with a control group, one of the experimentational research models. While cognitive coaching method and metacognitive strategies were being applied on experimental group, traditional teaching method was applied on control group. Both teaching methods were done by the researcher.Research was carried out in Köprüköy district of Erzurum with 6th grade students of regional boarding primary school in the second half period of 2010-2011 academic year. In studying group which consists of 50 people, experimental group consists of 25 people, and control group consists of 25 people. Groups were determined by using teachers views, student's lesson notes and achievement test, cognitive awareness scale, attitude scale, the pretest results of data capture means.In experimental group, cognitive coaching method and metacognitive strategy teaching that lasted for ten weeks were done. Data acquired in research was acquired by using achievement test, metacognitive scale and attitude scale data capture means as pre-post test. In analysing the data, SPSS 16.0 statistical programming was used. Aritmetic mean the standard deviations, independent sample t test, paired sample t test were used in analysing the data.According to the findings acquired as a result of the study, experimental method made a significant difference in students? achievements. It was observed that it increased students? metacognitive skills. It was seen that cognitive coaching had a positive influence in the attitudes towards math class.Keywords: Cognitive coaching, metacognitive, metacognitive strategy, metacognitive abilities, academic success, attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Bilişsel koçluk yöntemi ile öğretilen bilişsel farkındalık stratejilerinin öğrencilerin başarılarına, bilişsel farkındalık becerilerine ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | Studying effects of metacognitive strategy thought with cognitive coaching path on students' achievements, their metacognitive skills and attitude | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Metacognitive | |
dc.subject.ytm | Cognitive coaching | |
dc.subject.ytm | Cognitive learning | |
dc.identifier.yokid | 408892 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 299748 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı |