Show simple item record

dc.contributor.advisorSeven, Sabriye
dc.contributor.authorKabataş Memiş, Esra
dc.date.accessioned2020-12-03T15:18:27Z
dc.date.available2020-12-03T15:18:27Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56370
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yönlendirilmiş araştırma-sorgulama temelli aktiviteleri içeren Argümantasyon Tabanı Bilim Öğrenme yaklaşımının ve ilave öz değerlendirmenin öğrencilerin fen başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma Erzurum ili'nde bir ilköğretim okulunda aynı öğretmenle öğrenim gören üç farklı altıncı sınıf öğrencileri ile 2006-2007 eğitim öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Bu sınıflardan biri kontrol ikisi ise deney grubu olarak rastgele belirlenmiştir. Kontrol grubu öğrencileri derslerini geleneksel yaklaşım olarak ifade edilen; öğretmenin anlatıcı konumda olduğu ve bilginin direkt verildiği ortamda öğrenim görmüşlerdir. Deney grupları ise yönlendirilmiş araştırma-sorgulama temelli aktiviteler ile ilgilenmiş ve her aktivite için ATBÖ raporunu yazmışlardır. Rastgele seçilen bir deney grubu diğer gruptan farklı olarak ATBÖ' leri için öz değerlendirme yapmışlardır. Çalışma birbirini takip eden ?Yaşamımızdaki Elektrik? ve ?Madde ve Isı? ünitelerinde uygulanmıştır. Ölçme aracı olarak; çalışmanın başında gruplar arasındaki fen başarı farkını ve başarı seviyelerini belirlemek için Genel Başarı Testi, ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesi için ön, son, birinci ve ikinci kalıcılık testi, ?Madde ve Isı? ünitesi için ön, son, birinci ve ikinci kalıcılık testi ile ATBÖ raporları kullanılmıştır. ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesi testinin Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı .91 iken ?Madde ve Isı? ünitesi için .71 olarak belirlenmiştir. Her iki ünite için de ön test sonuçlarının analizi, gruplar arasında uygulamaya başlamadan önce ünite tabanlı testler bakımından istatistiki olarak anlamlı bir farkın olmadığını göstermiştir. Son testler ve Kalıcılık testleri ise hem ATBÖ grubunun hemde ATBÖ leri için öz değerlendirme yapan grubun geleneksel yaklaşımın kullanıldığı gruba göre daha başarılı ve daha kalıcı olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe purpose of the this study is to explore the effects of implementing guided inquiry based laboratory activities through using the Argumentation Based Science Learning (ABSL) and self evalulation on students? science achievement. The study involved three different 6th grade classes of one teacher from primary school in Erzurum and the study took place in the spring half of 2006-2007 academic year. One class of three classes was randomly selected as a control group and other two classes were selected as the treatment groups before beginning of the study. In the control group students were instructed by using traditional didactic approach. Treatment groups engage in guided inquiry based activities where the ABSL was approach used to complete each activity. One treatment group randomly selected to completed self-evaluation of their ABSL reports for each activity. Implementation was carried out in the framework of two consecutive two units: ?Electricity in life? and ?Matter and Heat?. As data collection tools, a base line test was used at the beginning of the study to investigate differences among groups and base line level, units based pre-tests, post-tests and retention tests and ABSL reports were used. The Cronbach?s alpha reliabilities of ?Electricity in life? test was found .91 but .71 of ?Matter and Heat?. Results from the analyses indicated that there was no significant mean difference among groups on the pre-test measures for both units. Analysis of post tests and retention tests indicated that students in the ABSLand self-evaluation for their ABSL groups scored significantly higher than the students in the control group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArgümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının ve öz değerlendirmenin ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi başarısına ve başarının kalıcılığına etkisi
dc.title.alternativeEffects of the argumentation based science learning approach and self evaluation on primary school students? science and technology course achievement and retention of the achievement
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmArgumentation based science learning
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid411527
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299742
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess