Show simple item record

dc.contributor.advisorDilmaç, Oğuz
dc.contributor.authorAktaş Kuruçay, Kevser
dc.date.accessioned2020-12-03T15:02:52Z
dc.date.available2020-12-03T15:02:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56355
dc.description.abstractBu çalışma Görsel Sanat öğretmenlerinin değerlendirmeye ilişkin öz yeterlik inançlarının saptanması ve değerlendirme hususundaki görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Görsel sanatlar öğretmenlerinin değerlendirmeye ilişkin düşüncelerin belirlenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada, karma yöntem kullanılmıştır. Nicel araştırma yöntemi olarak betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Nicel veriler Dilmaç (2013) tarafından geliştirilen `Görsel Sanat Öğretmenlerince Gelişim Dosyası, Performans Değerlendirme ve Dereceli Puanlama Anahtarını Kullanabilme Yeterlikleri Ölçeği` olarak adlandırılan Likert tipi bir ölçme aracıyla ve nitel verilerin elde edilmesinde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada nitel veriler ise araştırmaya katılan Görsel Sanatlar öğretmenlerinin değerlendirmeye ilişkin görüşlerinin derinlemesine belirlenebilmesi için yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilmiştir. Görsel Sanat Öğretmenlerine Gelişim Dosyası, Performans Değerlendirme ve Dereceli Puanlama Anahtarını Kullanabilme Yeterlikleri Ölçeği uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilere göre öğretmenlerin genelinin değerlendirme konusunda kendilerini yeterli gördükleri saptanmıştır. Fakat görüşme formlarında öğretmenler kendilerini yetersiz hissettikleri bazı konular olduğunu belirtmiştir. Ayrıca fikir birliğine varılamayan konular da olmuştur. Sonuç olarak not ile değerlendirmede bu denli farklılıkların olması sanatın doğası olarak adlandırılırken beraberinde değerlendirme sorunsalını getirmektedir. Öğretmenlerin görsel sanatlar dersinde değerlendirme kısmına zaman ayıramadıkları ve bu alanda yetersizlikleri gözlemlenmiştir. Sıkça öznelliğe düşen öğretmenlerin etkili bir ölçme değerlendirme yapamadıkları saptanmıştır
dc.description.abstractThe aim of this study is to visual arts teachers' opinions on determination and evaluation of self- efficacy beliefs concerning to portfolios. Method: Mixed method was used in this research, in which the aim was to determine the opinions of visual arts teachers about the evaluation. Descriptive survey model was used as the quantitative research method. Quantitative data was obtained through a Likert scale that is also named as 'Progression File, Performance Assessment and using the Grading Key Sufficiency Scale by the Visual Arts Teachers' which is developed by Dilmaç (2013). In this survey, qualitative data was obtained through semi-structured interview forms to thoroughly determine the opinions of visual art teachers, who participated in the research, about the evaluation. Findings: Progression File, Performance Assessment and using the Grading Key Sufficiency Scale was applied to Visual Arts Teachers. It was determined according to the obtained results of the research that most of the teachers found themselves adequate about the evaluation process. But in the interview forms the teachers stated that there were some objects which they felt insufficient. Moreover, there were some subjects on which they couldn't reach a consensus. As a result, while it is thought as the nature of the art to have such differences by means of assessing with grades, it also brings a research question. It was observed that the teachers were insufficient and they didn't spare enough time to the evaluation process in visual arts lessons. It was determined that the teachers, who frequently become subjective, couldn't do an effective assessment and evaluationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGörsel sanat öğretmenlerinin ürün seçki dosyasına ilişkin öz-yeterlik inançlarının saptanması ve değerlendirme hakkındaki görüşleri
dc.title.alternativeVisual arts teachers' opinions on determination and evalutaion of self-efficacy beliefs concerning to portfolios
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-09
dc.contributor.departmentResim-İş Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmPortfolio technique
dc.identifier.yokid10223525
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531484
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess