Show simple item record

dc.contributor.advisorİşleyen, Tevfik
dc.contributor.authorCan, Ömer Sinan
dc.date.accessioned2020-12-03T15:02:28Z
dc.date.available2020-12-03T15:02:28Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56334
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı, argümantasyon yaklaşımı ile olasılık öğretiminin matematik öğretmen adaylarının olasılık başarısına ve olasılık bilgilerinin kalıcılığına etkisi ile matematik öğretmen adaylarının argümantasyon seviyesini araştırmaktır. Ayrıca öğretmen adaylarının argümantasyon seviyeleri ile son test ve kalıcılık testi arasında ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmak bu çalışmanın amaçları arasındadır.Yöntem: Araştırmanın nicel kısmında yarı deneysel desen kullanılmışken, nitel kısmında durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu bir devlet üniversitenin İlköğretim Matematik Öğretmenliği üçüncü sınıfında öğrenim gören 44 öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının olasılık başarılarını ölçmek amacıyla Olasılık Başarı Testi (OBT) kullanılmıştır. OBT öğretmen adaylarına ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Deney grubunda işlenen derslerde video kaydı yapılmış ve bu kayıtlar ile analiz edilerek öğretmen adaylarının argümantasyon seviyesi belirlenmiştir. Bulgular: Elde edilen bulgulara göre gruplarının OBT son test puanları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Gruplarının OBT kalıcılık puanlarının analizi sonucunda OBT kalıcılık puanlarının arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır. Video kayıtlarının analizi sonucunda öğretmen adaylarının olasılık konusunda genellikle seviye 2 de argümantasyon oluşturdukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının argümantasyon seviyesi ile son test ve kalıcılık testi arasında düşük düzeyde pozitif korelasyon ilişkisi olduğu görülmüştür.Sonuç: Argümantasyon yaklaşımının, geleneksel yönteme göre öğretmen adaylarının olasılık konusundaki başarılarını daha çok arttırdığı görülmüştür. Diğer taraftan, öğretmen adaylarının bilgilerinin kalıcılığına argümantasyon yaklaşımının etkisi olmamıştır. Argümantasyon seviye puanları ile öğretmen adaylarının olasılık başarıları ve bilgilerinin kalıcılığı arasında düşük düzeyde pozitif korelasyon ilişkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this study is to investigate the effect of teaching probability with argumentation approach on pre-service mathematics teachers' probability achievements and their probability knowledge retention as well as pre-service mathematics teachers' levels of argumentation. In addition, this study also investigates the relation between pre-service teachers' argumentation levels and their post-test and retention test scores.Method: While quasi-experimental design was used in the quantitative part of the study, the case study method was utilized in the qualitative part. The participants of the study were composed of third grade 44 pre-service elementary mathematics teachers who were enrolled in the department of elementary school mathematics education in a public university. In order to measure pre-service teachers' probability achievement, Probability Achievement Test (PAT) was used. PAT was conducted to pre-service teachers as pre-test, post-test and retention test. The instructions in the experimental group were video-taped and the levels of argumentations created by pre-service teachers were determined by analyzing these records.Findings: According to the results of the study, it was determined that there was a statistically significant difference between experimental and control groups' PAT post-test scores in favor of experimental group. Groups' PAT retention test scores revealed that there was no statistically significant difference between their PAT retention test scores. According to the analysis of the video records, pre-service teachers generally created level 2 argumentations in probability subject in general. It was observed that there was a low level of positive correlation between pre-service teachers' argumentation and their post- and retention tests. Results: It was determined that argumentation approach increased pre-service teachers' achievements in probability compared to traditional method. On the other hand, argumentation approach did not have an effect on the retention of pre-service teachers' knowledge. It was concluded that there was a low level of positive correlation between the pre-service teachers' levels of argumentation and their probability achievements and knowledge retention.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArgümantasyon yaklaşımı ile olasılık öğretiminin öğretmen adaylarının başarılarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teaching probability with argumentation approach on pre-service teachers' achievements and their knowledge retention
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-10-23
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArgumentation based science learning
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmProbabilities
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPermanence
dc.identifier.yokid10234453
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542300
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess