2018 ortaöğretim kimya dersi öğretim programının kazanımlarının yeni marzano taksonomisi ile değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Bayrakçeken, Samih | |
dc.contributor.author | Çelikkaya, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:01:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:01:54Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56310 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmada 2018 yılında yenilenen Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımların Marzano'nun yeni taksonomisi kullanılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu çalışmanın verileri nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmada 2018 Ortaöğretim Kimya Dersi Programında yer alan 127 kazanım betimsel analiz kullanılarak incelenmiştir. Bulgular: Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre 2018 Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı kazanımlarının Marzano'nun yeni taksonomisinde bilgi alanlarına ve bilişsel süreç boyutuna göre homojen olarak dağılmadığı belirlenmiştir. Bilgi alanında; en çok zihinsel işlemler basamağında kazanıma yer verilirken, en az bilgi basamağında kazanım olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca psikomotor işlemler basamağına ait kazanım belirlenmemiştir. Bilişsel süreç boyutunda ise; en fazla kavrama basamağında kazanım yer alırken, en az bilgiyi kullanma basamağında kazanıma yer verildiği belirlenmiştir.Sonuç: Bulgular sonucunda 2018 Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı'nda yer alan kazanımların Marzano'nun Taksonomisine göre değerlendirilmesi ile bütün sınıf seviyelerinde (9, 10, 11 ve 12. sınıf) benzeri bir sonuca ulaşıldığı söylenebilir. Marzano'nun bilişsel süreçleri açısından programda yer alan kazanımların daha çok alt düzeylerde kaldığı sonucu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | Purpose: In this study, it is aimed to evaluate the objectives of the Secondary Chemistry Curriculum which was renewed in 2018 by using the new taxonomy of Marzano.Method: The data of this study was obtained by using document analysis method which is one of the qualitative research methods. In this study, 127 objectives in 2018 Secondary School Chemistry Course Program were analyzed by using descriptive analysis.Finding: According to the findings obtained from the analysis, it was determined that the objectives of the 2018 Secondary School Chemistry Curriculum were not homogeneously distributed to the areas of knowledge and cognitive process in the new taxonomy of Marzano. In the field of knowledge; while most of the objectives were in the mental process level, the least was in the knowledge level. In addition, there was no objectives for psychomotor procedures. In the cognitive process dimension; it was determined that the objective was the most used in the comprehension step, whereas the objective was least used in the using information step.Results: As a result of the findings, it can be said that similar results can be reached in almost all grade levels (9th, 10th, 11th and 12th grade) by evaluating the objectives in the 2018 Secondary Chemistry Curriculum according to Marzano's Taxonomy. In terms of Marzano's cognitive processes, the objectives of the program are mostly lower levels. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2018 ortaöğretim kimya dersi öğretim programının kazanımlarının yeni marzano taksonomisi ile değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The examination of the outcomes of 2018 high school chemistry curriculum with new marzano taxonomy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-08 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10229112 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600371 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Kimya Eğitimi Bilim Dalı |