Show simple item record

dc.contributor.advisorŞen, Ülkü Sevim
dc.contributor.authorYücel, Cemal
dc.date.accessioned2020-12-03T15:01:19Z
dc.date.available2020-12-03T15:01:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56284
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada, Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü öğrencilerinin mükemmeliyetçilik ve akademik erteleme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubu, 2017-2018 yılında öğrenim görmekte olan; Hatay Bedii Sabuncu, Balıkesir T.C. Ziraat Bankası, Osmaniye Abdurrahman Keskiner, Adana Çukurova, Mersin Nevit Kodallı, Gaziantep Ticaret Odası ve Niğde Güzel Sanatlar Liseleri 10, 11 ve 12. sınıflarda okuyan 450 müzik bölümü öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada, Özbay ve Mısırlı Taşdemir (2003) tarafından Türkçeye uyarlanan `Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği`, Çakıcı (2003) tarafından geliştirilen `Akademik Erteleme Ölçeği` ve araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Bulgular: Mükemmeliyetçilik ve Akademik Erteleme değişkenlerinin alt boyutları arasında ilişki gözlenirken, katılımcıların mükemmeliyetçilik ile ilgili sorulara çoğunlukla orta seviyede (Kararsızım) puanlar verdiği görülmüş, katılımcıların mükemmeliyetçi olmaları yönünde aile beklentilerine dair kısmen yüksek algıları olduğu, kişisel standartlarının biraz yüksek olduğu, düzen konusunda ise oldukça yüksek bir mükemmeliyetçiliğe sahip olduğu görülmüştür. Akademik erteleme davranışına bakıldığında ise katılımcıların düşük akademik erteleme davranışına başvurdukları ortaya çıkmıştır.Sonuç: Araştırma sonuçlarına göre, kız öğrencilerin erkeklere göre daha az mükemmeliyetçi oldukları, erkek öğrencilerin akademik erteleme seviyelerinin kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu, katılımcıların babalarının eğitim durumunun Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeğinin `hatalara aşırı ilgi` alt boyutu ile pozitif yönde anlamlı bir ilişkili olduğu tespit edilmiş, babası ortaöğretim ve ilköğretim mezunu olanlara göre babası örgün temel eğitim almamış olanların mükemmeliyetçilik seviyelerinin istatistiki olarak anlamlı şekilde daha yüksek olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractAim: The aim of this study is to investigation of the relationship between the levels of perfectionism and academic procrastination of Fine Arts High School Music Department students. Method: In this study, correlational survey method was used. The population of this study were composed of 10, 11 and 12th grade students, from all Fine Arts High Schools in Turkey (76 schools), in 2017-2018 Academic Year. The sample were 450 students selected from 10, 11, 12th grade students studying music departments at Hatay Bedii Sabuncu, Balıkesir Ziraat Bank, Osmaniye Abdurrahman Keskiner, Adana Çukurova, Mersin Nevit Kodallı, Gaziantep Chamber of Commerce and Niğde Fine Arts High School. In this study, `Multidimensional Perfectionism Scale`, adapted to Turkish by Özbay and Mısırlı Taşdemir (2003), `Academic Procrastination Scale` improved by Çakıcı (2003) and Personal Information Form, prepared by the researcher, were used.Findings: While there is a correlation between the sub-dimensions of Perfectionism and Academic Procrastination variables, it was seen that the participants were mostly at the intermediate level (Unstable) to the questions about perfectionism; perfectionism. When the academic procrastination behavior was considered, it was found out that the participants applied to lower academic procrastination behavior.Results: According to the results of the study, it was found that female students were less perfectionist than males and that the academic procrastination levels of male students were higher than females. According to the father of secondary and elementary school graduates, the level of perfectionism of those who did not read the father was found to be significantly higher than those of his father.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin mükemmeliyetçilik ve akademik erteleme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between, levels of perfectionism and academic procrastination of fine arts high school music department students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-18
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmAcademic procrastination
dc.subject.ytmAnatolian high school of fine arts
dc.subject.ytmFine arts high schools
dc.subject.ytmPerfectionism
dc.subject.ytmMusic
dc.identifier.yokid10238296
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545232
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess