Show simple item record

dc.contributor.advisorKaplan, Abdullah
dc.contributor.authorÖzdemir, Furkan
dc.date.accessioned2020-12-03T15:00:54Z
dc.date.available2020-12-03T15:00:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56263
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı, üstbiliş becerileri odaklı model (IMPROVE) ile zenginleştirilmiş öğretim yönteminin uygulandığı lise 12. sınıf öğrencilerinin matematik dersi `limit ve süreklilik` konusunda matematiksel muhakeme ve üstbilişsel becerilerinin gelişimini incelemektir.Yöntem: Araştırma, 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılının birinci yarıyılında Doğu Anadolu Bölgesi'nde bulunan bir devlet lisesinde öğrenimine devam etmekte olan 65 on ikinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Bu araştırmada, araştırmanın amacına uygun olarak nicel ve nitel araştırma yaklaşımları birlikte kullanılmıştır. Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları bir arada kullanıldığında birbirlerinin eksik yönlerini tamamlayarak daha güçlü bir bakış açısı sunabilirler. Araştırmanın nicel boyutu, deneysel model olarak tasarlanmıştır. Araştırmada, lisede yer alan iki sınıftan biri üstbiliş becerileri odaklı model (IMPROVE) ile desteklenmiş öğretim yönteminin yapıldığı deney grubu olarak diğer sınıf ise MEB matematik ders öğretim programının uygulandığı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmanın nitel boyutu ise durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel ve kestirimsel istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmanın nicel boyutu için yapılan analizlerde matematiksel muhakeme beceri kategorilerinin tümünde ön test sonucu gruplar arasında fark bulunmazken son test sonucuna göre deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Diğer yandan araştırmanın nitel boyutunda ise katılımcıların üstbilişsel beceriler sergiledikleri tespit edilmiş ve açıklanmıştır. Sonuç: Araştırma sonucuna göre deney grubu öğrencilerinin muhakeme becerileri kontrol grubuna göre daha fazla gelişme göstermiştir. Diğer yandan sergilenen üstbilişsel davranışlar katılımcılar bazında değerlendirildiğinde tüm etkinlik kartlarında deney grubu katılımcılarının kontrol grubu katılımcılarına göre daha fazla sayıda üstbilişsel davranış sergiledikleri tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Muhakeme, üstbiliş, IMPROVE, limit ve süreklilik, lise öğrencileri.
dc.description.abstractPurpose: The aim of this study is to investigate the development of mathematical reasoning and metacognitive skills of 12th grade students in mathematics subject of limit and continuity in which metacognitive skills oriented model (IMPROVE) is applied.Method: The research was carried out with 65 twelfth grade students in the first semester of the 2016-2017 Academic Year. In this research, quantitative and qualitative research approaches are used together for the purpose of the research. When qualitative and quantitative research approaches are used together, they can provide a stronger perspective by completing each other's missing aspects. The quantitative dimension of the study was designed as an experimental model. In the research, one of the two classes in the high school was determined as the experimental group to be supported by metacognitive skills-oriented model (IMPROVE) and the other class was determined as the control group where Ministry of Education mathematics curriculum would be applied. The qualitative dimension of the study was designed as a case study. Descriptive and predictive statistical methods were used to analyze quantitative data. In the analysis of qualitative data, content analysis methods was used.Findings: In the analysis of the quantitative dimension of the research, while there was no difference between the groups in the mathematical reasoning skill groups, there was a significant difference in favor of the experimental group according to the final test result. On the other hand, the qualitative dimension of the study showed that the participants exhibited metacognitive skills.Result: According to the results of the research, the reasoning skills of the experimental group students increased more than the control group. On the other hand, when the metacognitive behaviors exhibited were evaluated on the basis of the participants, it was found that the experimental group participants exhibited more metacognitive behavior than the control group participants.Keywords: Reasoning, metacognition, IMPROVE, limit and continuity, high school students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin limit ve süreklilik konusunda muhakeme ve üstbilişsel gelişiminin Improve modeli ile incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of reasoning and metacognitive development of high school students on the subject of limit and continuity with model of Improve process
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10260611
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580945
dc.description.pages414
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess