Show simple item record

dc.contributor.advisorSamancı, Osman
dc.contributor.authorGenç, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-03T14:59:45Z
dc.date.available2020-12-03T14:59:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56207
dc.description.abstractAmaç: İlkokulda verilen ev ödevlerinin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerine göre incelenmesidir. Yöntem: Araştırma nitel araştırma yöntemlerine göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum il merkezindeki 3 ilkokuldan 120 öğrenci, 36 öğretmen ve 76 veli oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme türlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler nitel araştırmada kullanılan içerik analizi tekniği ile analiz edilerek sunulmuştur. Bulgular: Araştırmadan elde edilen veriler; genel olarak öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevleriyle ilgili olumlu yönde görüş bildirdiklerini ortaya koymaktadır. Araştırma bulguları; öğrencilerin kendilerine fazla ödev verilmesini, öğretmenlerin öğrencilerinin ödevleri zamanında yapmamalarını, velilerin ise öğretmenlerin fazla ödev vermelerini bir sorun olarak algıladıklarını göstermektedir. Yine ev ödevleriyle ilgili bulgular, öğrencilerin sorumluluk kazanmaları, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesi ve öğrenci başarısını arttırma noktasında önemli olduğunu ortaya koymuştur. Sonuç: İlkokulda verilen ev ödevleriyle ilgili süreçte yaşanan bazı sorunlar olmasına rağmen ödevlerin öğrencileri akademik yönden geliştirdiği sonucuna varılmıştır. Ödevlerle ilgili öğretmenlerin büyük çoğunluğu, öğrencilerinin zamanında ödevlerini yapmalarını ve ödev sorumluluklarını üstlenmelerini vurgulamışlardır. Öğrenci velileri ise verilen ev ödevlerinin daha faydalı olması için öğretmenlerin verdikleri ödevleri kontrol ederek öğrencilere dönüt verilmelerini önermişlerdir. Anahtar Kelimeler: ilkokul, ev ödevi, öğretmen, öğrenci, veli
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this study is to examine homework assignments in elementary school according to teachers, students, and parents' views.Method: The study was conducted according to qualitative research methods. The study group consists of 120 students, 36 teachers and 76 parents from 3 primary schools in Erzurum city center. Maximum diversity sampling was used in the study. The data of the study was collected by a semi-structured interview form prepared by the researcher. The data obtained were analyzed by using content analysis technique used in qualitative research.Findings: The findings obtained from the research; In general, teachers, students and parents expressed positive opinions about homework. Research findings; It shows that students perceive that they are given too much homework, teachers perceive that the students do not do their homework on time, and parents perceive that teachers give too much homework. Findings related to homework also show that homework is important for students to gain responsibility, reinforce the knowledge learned and increase their success.Result: Although there were some problems in the process of homework given in primary school, it was concluded that homework improved the students academically. The majority of teachers emphasized that their students should do their homework in time and take responsibility for their homework. On the other hand, the parents of the students suggested that they should give feedback to the students by checking the homework to make the homework more productive.Keywords: elementary school, homework, teacher, student, parenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokulda verilen ev ödevlerinin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerine göre incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of homework assignments in elemenraty school according to the teachers, students and parents' views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273445
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582912
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess