Show simple item record

dc.contributor.advisorSamancı, Osman
dc.contributor.authorUçan, Ziya
dc.date.accessioned2020-12-03T14:59:21Z
dc.date.available2020-12-03T14:59:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56185
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı; ilkokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve çocukların sosyal becerileri üzerinde ebeveyn tutumunun yordayıcı rolünü incelemektir.Yöntem: Bu araştırmada, ilkokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin, araştırmanın bağımsız değişkenlerine (cinsiyet, sınıf düzeyi, kardeş sayısı, aile gelir düzeyi, anne çalışma durumu, anne-babanın eğitim düzeyi) göre ve ebeveynlerin tutum düzeylerinin araştırmanın bağımsız değişkenlerine (annenin yaşı, anne-babanın eğitim düzeyi, anne çalışma durumu) göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla betimsel tarama modeli, ilkokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri ile ebeveyn tutum düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Büyüklüğe orantılı örnekleme ve uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 553 ilkokul öğrencisi ile yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (7-12 yaş) ve Ebeveyn Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sürecinde incelenen alt problemler doğrultusunda Bağımsız Örneklemler için t testi, Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA), Kruskal Wallis H testi, Pearson Korelasyon analizi ve Çoklu Doğrusal Regresyon analizi yapılmıştır.Bulgular: İlkokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri ile demokratik ve koruyucu ebeveyn tutumu arasında pozitif anlamlı, otoriter ve izin verici ebeveyn tutumu arasında negatif anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte ilkokul öğrencilerinin demokratik ebeveyn tutumlarının çocukların sosyal beceri düzeylerinin pozitif anlamlı ve otoriter ebeveyn tutumlarının çocukların sosyal beceri düzeylerinin negatif anlamlı yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Araştırma sonucunda ilkokul öğrencilerinin ebeveyn tutumlarının çocukların sosyal beceri düzeylerini önemli ölçüde yordadığı tespit edilmiştir. Ebeveynlerin demokratik tutum düzeylerinin artması çocukların sosyal beceri düzeylerini artıracağı ve ebeveynlerin otoriter tutum düzeylerinin artması ise çocukların sosyal beceri düzeylerini azaltacağı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this study is to reveal the relationship between the parental attitudes and social skill levels of primary school students and to analyze the predictive role of parental attitude on social skills of the children.Method: In this study, descriptive survey model was used to determine whether the social skill levels of the primary school students differ according to the independent variables of the study (gender, grade, the number of the siblings, family income, mother's employment status, education level of father-mother) and whether the attitude levels of the parents differ according to independent variables (the age of mother, education status of the mother-father, mother's employment status), and correlational survey model was used to determine the relationship between the parental attitudes and social skills of the primary school students. Social Skills Assessment Scale (7-12 years) and Parental Attitude Scale were used as data collection tools in the study conducted with 553 primary school students selected by proportional sampling and appropriate sampling method. In the research process, independent samples t test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA), Kruskal Wallis H test, Pearson Correlation analysis and Multiple Linear Regression analysis were conducted.Findings: It was determined that there is a positive significant relationship between the social skill levels of the primary students and democratic and protective parental attitudes, and there is a negative significant relationship between the social skill levels and authoritative and permissive parental attitudes. On the other hand, it was determined that democratic parental attitudes were positively significant predictors of students' social skills and authoritarian parental attitudes were negative predictors of students' social skills.Result: As a result of the study, it was determined that parental attitude of primary school students was a significant predictor of social skills of children. It has been concluded that increasing the democratic attitude level of the parents will increase the social skill levels of the children and increasing the authoritarian attitude levels of the parents will decrease the social skill levels of the children.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin ebeveyn tutumları ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis of the relationship between parental attitudes and social skills levels of primary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273194
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582897
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess