Show simple item record

dc.contributor.advisorAltaş, Nurullah
dc.contributor.authorİnan, Tamer
dc.date.accessioned2020-12-03T14:59:07Z
dc.date.available2020-12-03T14:59:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56172
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesinde okuyan öğrencilerin dindarlık düzeylerinin hayatı anlamlandırmaya etkisinin olup olmadığının incelenmesidir.Yöntem: Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Bu çalışma kapsamında, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesinde2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim gören yaklaşık 10.000öğrenciye kota uygulaması yöntemiyle anket çalışması yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, %35,8'i erkek (n=139), %64,2'si kız (n=249) olmak üzere toplam 388 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada yaş, cinsiyet, mezun olduğu ortaöğretim kurumu, annenin ve babanın eğitim durumu, annenin çalışma durumu, babanın mesleği, ailenin aylık toplam geliri, evde yaşayan birey sayısı ve anne babanın birlikteliği gibi bilgilerden oluşan 'Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Öğrencilerin dindarlık tutumlarını ölçmek amacıyla ' Dindarlık Ölçeği' ve 'Hayatı Anlamlandırma Ölçeği' ölçekleri kullanılmıştır. Bulgular: Dindarlık ile hayatı anlamlandırma, pozitif yönlü bir ilişki içerisindedir. Üniversite öğrencilerinin dindarlık düzeylerinin alt boyutları olan dini duygu, dini inanç ve ibadet, hayatı anlamlandırmanın alt boyutları olan anlam ve amaç ve emeklilik alt boyutlarını yordamaktadır. Bağımsız değişkenlerden; annenin çalışma durumu, baba mesleği, ailenin aylık geliri ve ebeveyn birlikteliği ile hayatı anlamlandırma arasında anlamlı farklılaşma olmakta iken diğer değişkenler; cinsiyet, yaş, mezun olunan ortaöğretim okul türü, annenin öğrenim durumu, babanın öğrenim durumu ve ailede yaşayan fert sayıları ile hayatı anlamlandırma arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmamıştır.Sonuç: Araştırma sonucunda öğrencilerin dindarlık düzeyleri ile hayatı anlamlandırma anlam ve amaç, emeklilik ve özgürlük alt boyutları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: üniversite gençliği, dindarlık, hayatı anlamlandırma
dc.description.abstractPurpose: The aim of this study will be to investigate whether the religiosity levels of the students studying at Ağrı İbrahim Çeçen University have an effect on the giving meaning to the life or not.Method: The research has been designed according to the relational screening model of quantitative research methods. Within the scope of this study, a questionnaire was applied to approximately 10000 students studying at the Ağrı İbrahim Çeçen University in 2016-2017 academic year by using quota application method. The research sample consisted of 388 students, %35.8 male (n=139) and %64.2 female (n=249). In the research, ''Personal Information Form'' such as age, gender, secondary education institution, education status of mother and father, working status of mother, father's profession, total monthly income of family, number of individuals living at home and co-existence of parents was used. In order to measure students' religiosity attitudes, ''Religiosity Scale'' and ''Life meaning scale'' were used.Findings: Religiosity and giving meaning to the life are in a positive relationship. The religious feeling, religious belief and religious worship, which are sub-dimensions of religiosity levels of university students, meaning and purpose, which are sub-dimensions of giving meaning to the life, predict retirement dimensions. While there was found a significant difference between mother's working status, father's profession, monthly income of the family, parenting and giving meaning to the life in terms of independent variables, there wasn't found any important difference between gender, age, type of secondary education, mother's education status, father's education status, the number of individuals living in the family and giving meaning to the life in terms of other variables.Conclusion: As a result of the research, it was found that there is a meaningful relationship between students' religiosity levels and the meaning and purpose of the giving meaning to the life, retirement and freedom sub-dimensions.Keywords: university youth, religiousness, giving meaning to the life.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin dindarlık düzeylerinin hayatı anlamlandırmada etkisi (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi örneği)
dc.title.alternative(the effect of the religiousness of university students on the meaning of life (Ağri İbrahim Çeçen University sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10289908
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586890
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess