Ters yüz sınıf yönteminin 10. sınıf öğrencilerinin kimya dersi `Asitler, Bazlar ve Tuzlar` ünitesindeki akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karagölge, Zafer | |
dc.contributor.author | Keskin, Emirhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T14:57:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T14:57:38Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56093 | |
dc.description.abstract | Amaç: Araştırma, ters yüz sınıf yönteminin 10. sınıf öğrencilerinin kimya dersi ''Asitler, Bazlar ve Tuzlar'' ünitesindeki akademik başarılarına etkisini ve öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemi hakkındaki görüşlerini almayı amaçlamaktadır.Yöntem: Araştırmada nicel ve nitel araştırmaların bir arada kullanıldığı karma yöntem tercih edilmiştir. Çalışma grubunun akademik başarılarını ölçmek adına nicel araştırma yöntemi olan ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen tercih edilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda ise çalışma grubunun yöntem hakkındaki görüşlerini belirlemek için yazılı görüş formu kullanılmıştır.Bulgular: Uygulama sonrası toplanan veriler incelendiğinde bağımsız örneklem t testi sonuçlarına göre kontrol grubunun son test puanı ortalaması (¯X=43.0769, SS= 16.27094), deney grubunun son test puanı ortalaması (¯X=58.4286, SS= 15.46069) arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir [t(27)=-2.514, p=0.019<.05]. Kalıcılık testi puanlarında da deney grubunun kalıcılık testi puan ortalaması kontrol grubunun kalıcılık testi puan ortalamasına göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Yazılı görüş formu verileri analiz edildiğinde öğrencilerin yöntem hakkında olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür.Sonuç: Deney ve kontrol gruplarının son test puanları üzerinde yapılan bağımsız örneklem t testi sonuçlarına göre deney grubu lehine istatiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlemlenmiştir. Bu sonuca göre deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı olduklarından ters yüz sınıf yönteminin 10. sınıf öğrencilerinin kimya dersi `Asitler, Bazlar ve Tuzlar` ünitesindeki akademik başarılarını artırdığı söylenebilir. Öğrenci görüşleri incelendiğinde, öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemi ile daha çok deney yapabilme imkanı buldukları ve verimli bir öğrenme ortamı oluştuğunu belirtmişlerdir. Sonuçlar incelendiğinde, ters yüz sınıf yönteminin kimya dersinde kullanılmasının faydalı olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: ters yüz sınıf yöntemi, kimya eğitimi, asitler, bazlar ve tuzlar | |
dc.description.abstract | Purpose: The research aims to get the effect of the inverse class method on the academic achievements of 10th grade students in the chemistry course `Acids, Bases and Salts` unit and to get their opinions about the inverse class method.Method: The mixed method, in which quantitative and qualitative researches are used together, was preferred. In order to measure the academic success of the study group, quasi-experimental design with pre-test-post-test control group, which is a quantitative research method, was preferred. In the qualitative dimension of the research, a written opinion form was used to determine the opinions of the study group about the method.Findings: When the data collected after the application was examined, it was found that there was a significant difference between the mean post-test score (¯X = 43.0769, SD = 16.27094) of the control group and the mean post-test score (¯X = 58.4286, SD = 15.46069) of the control group according to the independent sample t test results [ t(27) = -2.514, p = 0.019 <.05]. In the retention test scores, the retention test score average of the experimental group was higher than the control group's retention test score average. When the written opinion form data were analyzed, it was seen that the students had positive opinions about the method.Result: A statistically significant difference was observed in favor of the experimental group according to the independent sample t test results performed on the post-test scores of the experimental and control groups. According to this result, since the experimental group students are more successful than the control group students, the reverse face class method can be said to increase the academic success of 10th grade students in the chemistry course `Acids, Bases and Salts`. When the students' opinions were examined, they stated that the students had the opportunity to perform more experiments with the inverse class method and that an efficient learning environment was created. When the results are examined, it is thought that it would be beneficial to use the inverse class method in chemistry lesson.Keywords: Flipped Classroom, Chemistry Education, Acids, Bases and Salts | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kimya | tr_TR |
dc.subject | Chemistry | en_US |
dc.title | Ters yüz sınıf yönteminin 10. sınıf öğrencilerinin kimya dersi `Asitler, Bazlar ve Tuzlar` ünitesindeki akademik başarılarına etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effect of flipped classroom method on academic achievement of 10th grade students in `Acids, Bases and Salts` unit in chemistry | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-12 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Chemistry | |
dc.subject.ytm | Chemistry education | |
dc.subject.ytm | Flipped classroom | |
dc.subject.ytm | Acids | |
dc.subject.ytm | Bases | |
dc.subject.ytm | Salt | |
dc.identifier.yokid | 10222300 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 623592 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Kimya Eğitimi Bilim Dalı |