Search
Now showing items 1-10 of 14
Tanecikler arası zayıf etkileşmeler konusunun öğrenilmesi üzerine modellemenin entegre edildiği okuma-yazma ve artırılmış gerçeklik uygulamalarının etkisi
(2022)
Amaç: Bu çalışmanın amacı; fen bilimleri öğretmen adaylarının, tanecikler arası zayıf etkileşmeler konusunda akademik başarıları, kavramsal anlama düzeyleri, derse karşı motivasyonları ve modelleme becerileri bakımından ...
Öğretmenlik mesleğine ilişkin imajın öğretmenler ve okul yöneticileri açısından incelenmesi
(2022)
Amaç: Bu araştırmada, farklı eğitim kademelerinde (anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise) görev yapan öğretmenlerin mesleki imajının mevcut durumunun öğretmenler ve okul yöneticileri aracılığı ile tespit edilmesi ...
Yükseköğretimde dijital olgunluk modelinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
(2022)
Araştırmada, yükseköğretimde dijital olgunluk modelinin geliştirilmesi ve geliştirilen bu modelin uygulanıp değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Tasarım ve Geliştirme Araştırma modelinin Tip 2 türü kullanılmıştır. ...
Erzurum sanat ve mesleki eğitim kurslarında öğrenim görmekte olan üniversite hazırlık öğrencilerinin tarihe yönelik bakış açılarının değerlendirilmesi
(2022)
Amaç: Bu çalışma, Erzurum Sanat ve Mesleki Eğitim Kurslarında öğrenim gören üniversite hazırlık öğrencilerinin tarihe yönelik ilgi ve bakış açılarının değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Nitel araştırma ...
Hayat bilgisi dersinde eğitsel oyun temelli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve motivasyon düzeylerine etkisinin incelenmesi
(2022)
Amaç: Bu araştırmanın amacı, hayat bilgisi dersinde eğitsel oyun temelli etkinlikler ile işlenen derslerin öğrencilerin akademik başarı, derse yönelik tutumları ve motivasyonları üzerine etkisini incelemektir. Yöntem: ...
Türkçe eğitimi alanındaki makalelerin akademik söylem oluşumu: Tür analizine dayalı bir söylem çözümlemesi
(2022)
Amaç: Bu çalışmada, Türkiye'deki Türkçe eğitimi alanındaki akademik makalelerin tür analizi kapsamında çok yönlü söylem analizinin yapılması ve bu çalışmaların uzman görüşleri çerçevesinde akademik söyleme uygunluğunun ...
Covid-19 salgını sürecinde öğretmenlerin psikolojik dayanıklılıklarının belirsizliğe tahammülsüzlük ve bilişsel esneklik düzeylerine göre incelenmesi
(2022)
Amaç: COVID-19 salgın sürecinde öğretmenlerin psikolojik dayanıklılık düzeyinin belirsizliğe tahammülsüzlük ve bilişsel esneklik düzeylerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini incelenmesi amaçlanmaktadır.Yöntem: ...
Fen bilimleri öğretmenlerinin bilişsel esneklik ve sınıf yönetimi becerilerinin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi
(2022)
Amaç: Bu araştırmada fen bilimleri öğretmenlerinin bilişsel esneklikleri ve sınıf yönetimi becerilerini ve bilişsel esneklikleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmaktadır.Yöntem: Araştırma ...
Ortaöğretimde yapılandırılmış müdahale programı ile kültür aktarımının sosyal değer edinimine etkisi
(2022)
Amaç: Araştırmanın amacı öğrencilerin sosyal değer algılarını çeşitli değişkenler açısından tespit etmek, uygulanan müdahale programıyla değer ediniminde kültür aktarımının etkisini tespit etmektir.Yöntem: Araştırmada karma ...
Türkiye'deki tasarım temelli öğrenme çalışmalarının meta-sentezi
(2022)
Amaç: Bu araştırmada, mühendislik tasarım süreçlerinin kullanıldığı tasarım temelli öğrenme (TTÖ) üzerine Türkiye'de gerçekleştirilen çalışmaların meta-sentezini yapmak amaçlanmıştır.Yöntem: Nitel araştırma yöntemlerinden ...