Show simple item record

dc.contributor.advisorÖncü, Mehmet Akif
dc.contributor.authorŞahin, Öznur
dc.date.accessioned2021-04-30T10:53:54Z
dc.date.available2021-04-30T10:53:54Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550441
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, finansal yeniliklerin hizmet işletmelerininperformansını ne ölçüde etkilediğini incelemektir. Finansal yenilik; ürün/hizmetyeniliği, süreç yeniliği ve sistem yeniliği olmak üzere üç boyuttan oluşmaktadır.Çalışmada nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniği kullanılmıştır. Birperformans değerlendirme modeli olan Balanced Scorecard'ın finansal boyut,müşteri boyutu, içsel süreç boyutu, öğrenme ve gelişme boyutu ele alınarakgörüşme soruları hazırlanmıştır. Çalışma kapsamında, sektördeki konaklama,seyahat acenteleri, bankalar, sigorta şirketleri, danışmanlık şirketleri,yiyecek-içecek işletmeleri ve sağlık kulüpleri olmak üzere yedi hizmet işletmesininher türünden ikişer tanesi ile görüşülmüştür. Böylece on dört (14) işletmeden verielde edilmiştir. Bahsi geçen işletmelerin üst düzey yöneticileri ile görüşülerek eldeedilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda, hizmet işletmelerinin finansal yenilikleri kullanma ya daoluşturma kararlarında Balanced Scorecard Modeli'nin boyutlarına önem verdikleribelirlenmiştir. Ayrıca elde edilen sonuçlara göre bazı hizmet işletmelerinin finansalyenilik olarak kullandıkları bir takım faaliyetlerinin olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Finansal Yenilik, Performans Değerleme, BalancedScorecard, Hizmet İşletmeleri
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine how financial innovation effects theperformance of service firms. Financial innovation is comprised of threedimensions including product/service innovation, organizational innovation,process innovation. The interview technique, a qualitative research method, wasused in this study. The interview questions were prepared by considering thefinancial dimension, customer dimension, internal process dimension, learning anddevelopment dimension of balanced scorecard, a performance evaluation model.Within the scope of the study, the researcher interviewed with the two enterprisesfrom each type of eight service enterprises including accommodation, travelagencies, banks, insurance companies, consulting companies, food and beveragebusinesses and health clubs within the sector. Thus, the data was obtained fromfourteen enterprises. The data obtained by interviews with managers of mentionedbusinesses were analyzed with content analysis method.As a result of the study, it is determined that service companies giveimportance to the dimensions of balanced scorecard model in their decisions tocreate or use financial innovations. Also, according to the results obtained, it isdetermined that some service enterprises have a number of activities used asfinancial innovation.Key Words: Financial Innovation, Performance Evaluation, BalancedScorecard, Service Businesses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFinansal yeniliklerin işletme performansına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of financial innovations on business performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmCompany performance
dc.subject.ytmFirm performance
dc.subject.ytmFinancial performance
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmFinancial innovations
dc.subject.ytmFinance
dc.subject.ytmService organizations
dc.identifier.yokid441408
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344592
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess