Gelir yönetimi uygulamaları: Ankara`daki otel işletmelerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşen dünyada hayatta kalabilmek ve etkili bir çalışma hayatı sürdürebilmek için işletmeler yeni stratejiler arayışı içine girmişleridir. Değişimin sürekli olduğu ve rekabetin yükseldiği turizm endüstrisinde otel işletmelerinin ortama ayak uydurmaları için gelir yönetimi uygulamalarını kullanmaları gerekmektedir. Bu araştırmanın temel amacı otel işletmelerinin gelir yönetimi uygulamalarını kullanım düzeylerini ölçmektir. Ankara'da bulunan Turizm İşletme Belgeli, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde kullanılan gelir yönetimi uygulamaları ve otel işletmelerinin performansına yansımaları, gelir yönetimi uygulamalarının 5 temel boyutu kapsamında incelenmiştir. Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü'nden alınan bilgiler ışığında Turizm İşletme Belgeli 4 ve 5 yıldızlı 60 adet otel işletmesi araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Verilerin elde edilmesinde anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler Ankara'da yer alan 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin üst düzey yöneticileri ile yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Araştırma sırasında 44 otel işletmesinden veri alınmıştır. Araştırma sonucunda Ankara'daki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin çoğunda gelir yönetimi uygulamalarının kullanıldığı ve gelir yönetimi uygulamalarını performansından otel işletmelerinin memnun olduğu ortaya çıkmıştır Businesses are entered to seek new strategies to survive in the globalized world and in order to sustain an effective working life. Change to be constant, increasing competetion in the tourism sector, the hotel business must be using revenue management practices to adapt to their local environment. The purpose of this study is to measure the use of revenue management practices hotel manegement. Tourism Management Certificate 4 and 5 star hotels in Ankara, used revenue management practices and reflaction on the performance of the hotel business within the scope of Revenue Menegement Practices five key dimensions examined. In the light of data form the Ankara Provincial Culture and Tourism Department, Tourism Management certified 60 pieces 4 and 5 star hotels business were included in the study. In this study, a quantitative research method is used. Survey technique was used to obtain datas. The data fort his study 4 and 5 star hotels businesses in Ankara have been obtained as a result interviews with senior managers. During the study data was obtained from 44 hotel businesses. Research result, in 4 and 5 star star hotel businesses in Ankara, in general, revenue management practices are used and revenue management practices is satisfied with the performance of the hotel businesses has emerged.
Collections