Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişime ilişkin görüşleri: Mesleki gelişim modeli önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişime ilişkin görüşlerini alarak bu veriler doğrultusunda etkili mesleki gelişime ilişkin bir model sunmaktır. Araştırmaya İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde çalışan 20 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Gömülü (grounded) teori ile elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişime karşı istekli olduklarını, mesleki gelişimi gerekli gördüklerini, uygun ortam ve şartların sağlanması halinde gönüllü olarak mesleki gelişim faaliyetlerine katılacaklarını göstermiştir. Etkili mesleki gelişim modelinin temalarının sırasıyla: İhtiyaç hissetme, hedef belirleme, planlama, gelişim süreci ve değerlendirme olduğu sonucuna varılmıştır. İhtiyaç hissetme teması altında kurum, öğrenci ve veli ihtiyaçları, saygı görme, yeniliklere uyum ve kariyer kategorilerine ulaşılmıştır. Hedef belirleme teması altında hedef cümleler yazma ve ihtiyacı tanımlama kategorileri öne çıkmıştır. Planlama teması altında zaman çizelgesi ve imkân tespiti kategorileri vardır. Gelişim süreci teması altında işbirlikli çalışma, ihtiyaca uygun içerik, yansıtıcı düşünme ve öğrenme ortamının düzenlenmesi kategorilerine ulaşılmıştır. Değerlendirme teması altında ise süreç değerlendirme, yansıtıcı değerlendirme ve hedefe dayalı değerlendirme kategorileri öne çıkmıştır. Temalar ile öğretmen/ler arasındaki koordinasyonun sağlanabilmesi için destek ve izleme olması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is to provide a model for effective professional development based on the data obtained from the opinions of primary school teacher. Twenty teachers working in Küçükçekmece, Istanbul, participated in this study. Interviewing was used as the primary technique of data collection and the data obtained was analyzed using Grounded Theory.The results indicate the following findings: elementary teachers are willing to undertake professional development, professional development is a necessity, teachers will voluntarily participate in professional development activities so long as suitable conditions are provided. The main components of an effective professional development model may be defined as: Feeling the need, determining the target, planning, process development, and evaluation.The Feeling the need section establishes the needs of institutions, students and parents, being respected, adapting to innovation, and career advancement. Determining the target formulates the concept of writing target sentences to achieve the identified needs. Planning includes the concepts of timelines and identifying viable possibilities. Process development introduces the concepts of collaborative work, appropriate content for the need, reflective thinking, and the regulation of the learning environment. Finally, the evaluation section identifies the concepts of process evaluation, reflective assessment, and goal-based evaluation. These findings conclude the necessity of providing adequate support and monitoring in order to ensure coordination among teachers.
Collections