Kurumsal imaj ve fotoğrafın önemi: Türkiye İş Bankası reklamlarının fotoğraf analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin günlük yaşantıdaki durumunun artık bir yaşam kültürü haline geldiğinin tekrarına rağmen mutlaka altı çizilmesi gereken noktalar söz konusudur. Bu noktalardan birisi fotoğraf ve fotoğrafın kurum imajı oluşturmadaki önemidir. İnsan algısının yüzde 30'unun görme üzerine olduğu bilgisine ek olarak durağan görüntülerin hareketli görüntülere göre çok daha akılda kalıcı olduğu yapılan araştırmalarda saptanmıştır. Günümüz ortamında yoğun rekabet, işletmelerin amaçlarına ulaşmaları için kurumsal imaj çalışmalarını ön plana çıkarmaktadır. İşletmenin tanıtımını yapmak ve gücünü ortaya koymak için reklam önemli araçlardan biridir. Fotoğraf ise imaj oluşturma süreci içinde kullanılan unsurlardan biridir. Bu araçlar ve görsel unsurlar şirketin müşterileri ve toplum tarafından algılanma biçimine yön vermek için belirlenen standartlara göre kullanılmalıdır. İşte bu noktada fotoğraf ve fotoğrafın kullanımı önem kazanmaktadır. Dolayısıyla araştırma, kurum imajı oluşturma sürecinde görsel unsur olarak fotoğrafın kullanımı ve önemi üzerine odaklanmaktadır. Kurumsal kültür bağlamında, Türkiye İş Bankası reklamlarının sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan analizlerinin yapılması amaçlanmıştır. Despite the repetition that technology has become a life culture in everyday life, there are definitely some points to be underlined. One of these points is photography and the importance of photography in creating corporate image. In addition to the knowledge that 30 % of human perception is based on sight, it has been determined in researches that static images are much more memorable than moving images.In today's environment, intense competition makes corporate image studies stand out in order to reach the aims of the enterprises. Advertising is one of the important tools to promote the business and reveal its power. Photography is one of the elements used in the image creation process. These tools and visual elements should be used according to established standards to guide the way in which the company is perceived by its customers and society. At this point, photography and the use of photograph is gaining importance. Therefore, research focuses on the use and importance of photography as a visual element in the corporate image creation process.In the context of corporate culture, advertisements of Turkey Business Bank are intended to make social, cultural and economical analysis.
Collections