CUMHURİYET DÖNEMİ SONRASI TÜRK RESMİNDE ANADOLU KADIN TASVİRİ
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanat insan bedeninde olumlu duyguları besleyen güzelliği, iyiliği anlatan ruhu besleyen bir araç olmasına karşı toplumda bir sözcülük görevi de üstlenmektedir. Sanatçı yapmış olduğu eserlerinde bazen toplumsal bir haykırış bazende bir isyanı dile getirebilir. Resim sanatının en etkili iletişim araçlarından biri olduğunu düşündüğümüzde sanatçı toplumda yanlış giden bazı noktaları vurgulayarak, işaret ederek duyarlılığını ortaya koyar. Bu bakımdan ele aldığımızda kadın konusu geçmişten günümüze resim sanatında ele alınan en önemli konulardan biri olmuştur. Günümüz sanatında popüler konular arasında kadın ve kadın hakları işlenmektedir. Günümüzde toplumun birçok kesiminde kadınlar meta olarak görülmeye devam etmektedir. Şiddet gören, ezilen, istismara uğrayan kadınlar da çağdaş sanatın konuları arasında yer almaktadır. Hazırlanmış olan bu çalışmada Türk resim sanatında 1914 Çallı kuşağı dönemi kadın konulu çalışmaları incelenerek analizleri yapılmıştır. Art that creates positive feeling in human body, is not only a tool which tell the goodness and nourish the soul but also functions as a voice in society. Artist sometimes reflects the cry of society, sometimes presents a revolt. When we think that painting is one of the most effective means of communication, the artist emphasizes his point by referring and emphasizing some points that go wrong in society. In this respect, the subject of women has been one of the most important subjects in the art of painting from past to present.Women and women's rights are significant popular topics in contemporary art. Today, women continue to be seen as an object in many parts of society. Women who are subjected to violence, oppressed and abused are also among the subjects of contemporary art. In this study, women studies of 1914 Çallı generation on Turkish painting were analyzed.
Collections