Show simple item record

dc.contributor.advisorAlper Akçay, Ayça
dc.contributor.authorOrakçioğlu, Volkan
dc.date.accessioned2020-12-03T14:15:13Z
dc.date.available2020-12-03T14:15:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/53576
dc.description.abstractSanat insan bedeninde olumlu duyguları besleyen güzelliği, iyiliği anlatan ruhu besleyen bir araç olmasına karşı toplumda bir sözcülük görevi de üstlenmektedir. Sanatçı yapmış olduğu eserlerinde bazen toplumsal bir haykırış bazende bir isyanı dile getirebilir. Resim sanatının en etkili iletişim araçlarından biri olduğunu düşündüğümüzde sanatçı toplumda yanlış giden bazı noktaları vurgulayarak, işaret ederek duyarlılığını ortaya koyar. Bu bakımdan ele aldığımızda kadın konusu geçmişten günümüze resim sanatında ele alınan en önemli konulardan biri olmuştur. Günümüz sanatında popüler konular arasında kadın ve kadın hakları işlenmektedir. Günümüzde toplumun birçok kesiminde kadınlar meta olarak görülmeye devam etmektedir. Şiddet gören, ezilen, istismara uğrayan kadınlar da çağdaş sanatın konuları arasında yer almaktadır. Hazırlanmış olan bu çalışmada Türk resim sanatında 1914 Çallı kuşağı dönemi kadın konulu çalışmaları incelenerek analizleri yapılmıştır.
dc.description.abstractArt that creates positive feeling in human body, is not only a tool which tell the goodness and nourish the soul but also functions as a voice in society. Artist sometimes reflects the cry of society, sometimes presents a revolt. When we think that painting is one of the most effective means of communication, the artist emphasizes his point by referring and emphasizing some points that go wrong in society. In this respect, the subject of women has been one of the most important subjects in the art of painting from past to present.Women and women's rights are significant popular topics in contemporary art. Today, women continue to be seen as an object in many parts of society. Women who are subjected to violence, oppressed and abused are also among the subjects of contemporary art. In this study, women studies of 1914 Çallı generation on Turkish painting were analyzed.en_US
dc.languageTurkish and English
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleCUMHURİYET DÖNEMİ SONRASI TÜRK RESMİNDE ANADOLU KADIN TASVİRİ
dc.title.alternativeTHE PORTRAIT OF ANATOLIAN WOMEN IN TURKISH PAINTING AFTER THE REPUBLIC PERIOD
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-17
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10230612
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess