Now showing items 38-57 of 255

    • Bertolt Brecht oyunlarında savaş olgusu 

      Atalay, Abdullah Arif (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-03)
      Bu tezin amacı Bertolt Brecht'in oyunlarındaki savaş olgusunu incelemektir. Bu amaçla Bertolt Brecht'i savaşı yazmaya iten nedenler özetlenerek, savaşın ekonomik ve sosyal alanlardaki sonuçları doğrultusunda ...
    • Burhan Uygur ve Burhan Doğançay bağlamında hazır nesne olarak sanatta kapı imgesi 

      Gür, Fatih (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-19)
      Teknolojik yeniliklerin ortaya çıkmasıyla paralel olarak, sorgulayan, yenilikleri sürekli kovalayan insanoğlu, içinde bulunduğu çağın gelişmelerine kendiliğinden uyum sağlamıştır. Özellikle 20. yüzyılda, kendini gösteren ...
    • Bursa İnebey yazma eser kütüphanesinde bulunan 19. yüzyıla ait 5 adet Kur`an-ı Kerim`in kitap sanatları bakımından incelenmesi 

      Bektaş Gözdaş, Yasemin (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-16)
      Bu araştırmada Bursa İnebey Yazma Eser Kütüphanesinde bulunan XIX. Yüzyıla ait UC 6, UC 12, UC 3, UC 21 ve UC 5 envanter numaralı Kur'an-ı Kerimler kitap sanatları bakımından ele alınarak incelenmiştir. İncelenen ...
    • Cézanne ile başlayan süreç ve espas algısı 

      Akpinar, Alpaslan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-02-12)
      Bu çalışmanın temelini, Sanatsal olarak Yapı, Mekân ve Boşluk-Espas arasındaki sorgulamalar oluşturmaktadır.Espasın gelişimi, tarihsel süreci, sanata etkileri ve çalışmaların espas sorgulamalarının yapılması, eserlerin bu ...
    • Cumhuriyet dönemi kılık kıyafet kanununun dönem oyunlarındaki kadın kostümlerine yansıması 

      Çakanli Kurtoğlu, Elif (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-03-26)
      Tez başlığımdan yola çıkarak çalıştığım konu da, Cumhuriyet dönemi kılık kıyafet kanunun dönem oyunlarındaki kadın kostümlerine yansıması, kaynaklar ve yönlendirmeler neticesinde ana hatları ve kılık kıyafetin geçirdiği ...
    • Cumhuriyet sonrası Türk heykel sanatında tipografinin kullanımı ve amaçları 

      İşleyen, Meltem (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-18)
      Birer tasarım ürünü olan sanat eserleri, aynı zamanda bir yapıt niteliğindedir. Özellikle heykel sanatının yapıtları, çeşitli form ve biçim dili aracılığıyla alımlayıcısında farklı etkileşimler kurar. Bu etkileşimi etkin ...
    • CUMHURİYET DÖNEMİ SONRASI TÜRK RESMİNDE ANADOLU KADIN TASVİRİ 

      Orakçioğlu, Volkan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-17)
      Sanat insan bedeninde olumlu duyguları besleyen güzelliği, iyiliği anlatan ruhu besleyen bir araç olmasına karşı toplumda bir sözcülük görevi de üstlenmektedir. Sanatçı yapmış olduğu eserlerinde bazen toplumsal bir haykırış ...
    • Çağdaş dünyada ikonlaşan yapılar ve sanat eserleri 

      Yazici, Harun (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      İnsanoğlu varoluşundan günümüze kadar görsel bir ifade biçimi olarak sembolleri sıkça kullanmıştır. Çeşitli amaçlarla kullanılan bu semboller görsel dilin gelişimine paralel olarak kabul görmekte ya da temsil ettiği öz ...
    • Çağdaş figüratif dışavurumcu resimde konu ve plastik değer ilişkileri 

      Erciş, Mehmet Alp Doğan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Nitel olarak çalışılmış bu araştırmanın amacı; Dışavurumcu resmi çizgi, renk ve biçim ilişkisi yönüyle ele almaktır. Bununla birlikte diğer bir amaç da Dışavurumcu sanat anlayışını ortaya çıkış nedenleriyle birlikte ...
    • Çağdaş sanatla değişen kadın temsili ve olumsuz kadın imajına eleştirel yorumlar 

      Özyonar Çirak, Burcu (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-19)
      Sanat, toplumun değer ve gelişimlerinden hep etkilenmiştir. Sanatçı kendini bulunduğu dönemin ve kültürün etkileriyle şekillendirmiş, çalışmalarında da bu etkileri yansıtmıştır. Feminist teorinin ortaya çıkması, tüm sosyal- ...
    • Çağdaş sanatta düşünceyi üç boyutlu malzemeyle ifade etme 

      Kaya, Özlem (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-20)
      Sanatın ilerlemesi, gelişmesi ancak sınırların ötesinde yeni bir boyut kazanır ve yaşamımız içerisinde gerçek olan nesnelerle buluşmamıza olanak sağlar. Bundan dolayı, bu çalışmada modern sanattan çağdaş sanata kadar olan ...
    • Çağdaş sanatta ekolojik bilgelik ve süreç yönetimi 

      Kaya, Gülistan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      `Çağdaş sanatta ekolojik bilgelik ve süreç yönetimi` isimli bu çalışmada moderninsanın doğa algısını bilinçle kavramak ve kavratmak amaçlanmıştır. Tarihsel süreçte,insanın doğa ile olan ilişkisi, doğayı anlama, doğaya ...
    • Çağdaş sanatta ekolojik eğilimler 

      Torun, Ömer Faruk (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Doğa ve doğa algısı insanın varlığından itibaren her dönem birçok sanat eserineilham olmuş, doğadan sahneler sanatçıların odağında zaman zaman yer bulmuştur. Öyleki yaşamın içinden olan 'sanat' ve yine yaşamın ...
    • Çağdaş Sanatta Etik 

      Ağirman, Esra (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-03-25)
      ÖZETYÜKSEK LİSANS TEZİÇAĞDAŞ SANATTA ETİKDanışman: Doc. Dr. Evren KAVUKCU2020 – Sayfa: 1252020, 125 Sayfa Jüri: Doc. Dr. Evren KAVUKCU (Danışman)Dr. Öğr. Üyesi. Dr. Hatice DOĞAN Dr. Öğr. Üyesi. Alpaslan AKPINAR Sanat, ...
    • Çağdaş sanatta ifadeci anlatım dili ile portre olgusu 

      Gül, Yasemin (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-08)
      Portrenin tarihi çok eskilere dayanır. Tarihi süreçte gelişen portre resmi, malzeme, teknik, ifade ve biçim yönünden devamlı değişim yaşamıştır. Bu süreçte portre, resim, fotoğraf, seramik, edebiyat ve heykel gibi sanat ...
    • Çağdaş sanatta metaforik nesneler 

      Vermez, Hatice (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-18)
      `Çağdaş sanatta metaforik nesneler` başlıklı bu çalışmada, günümüz sanatında kullanılan izleyiciye aktarılmak istenen nesnelerin içerdiği metaforik unsurlara değinilmiştir. Bu çalışmanın konusu çağdaş sanatta üretilen ...
    • Çağdaş sanatta organik ve inorganik malzemelerin kullanımı 

      Kalin, Selcan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sanat tarihi boyunca sanatçı farklı malzemelerle çalışmalar yapmıştır. Bir kısmını doğadan hazır alıp bir kısmını da form vererek eser oluşturmuştur. Bu kendine özgülüğün ifadesidir. Sanatçının kullandığı her bir malzeme ...
    • Çağdaş sanatta popülerleşen bir olgu olarak grup portre geleneği 

      Kaya, Mülkiye (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Bu araştırmada, 17.yüzyıldan günümüze, sosyal ve siyasal üstünlüğü elinde bulunduranların beğenisine karşılık gelen bir resim türü olarak belirginleşmiş 'Grup Portre Geleneği'nin 20.yüzyıl ikinci yarısından ...
    • Çağdaş sanatta ışık 

      Şahin, Esra (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
      Teknolojinin gelişmesiyle birlikte sanatta kullanılan malzemeler tekniklerde değişim göstermiştir. Giderek genişleyen sanat dünyası bugün sürekli bir değişim halindedir. Sanat yüzyıllardır kendi sınırlarını ve mekânlarını ...
    • Çağdaş Türk resminde baskı sanatı ve uygulama örnekleri 

      Demir, Mesut (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-23)
      `Çağdaş Türk Resminde Baskı Sanatı ve Uygulama Örnekleri` başlığı altındahazırlanan bu çalışmada baskı sanatları, baskı teknikleri, uygulama yöntemleri, Türkresminde baskı sanatı ve baskı sanatçıları gibi muhtelif kaynaklardan ...