Burhan Uygur ve Burhan Doğançay bağlamında hazır nesne olarak sanatta kapı imgesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik yeniliklerin ortaya çıkmasıyla paralel olarak, sorgulayan, yenilikleri sürekli kovalayan insanoğlu, içinde bulunduğu çağın gelişmelerine kendiliğinden uyum sağlamıştır. Özellikle 20. yüzyılda, kendini gösteren teknoloji, popüler kültürün de etkisiyle kendisini her alanda iyiden iyiye hissettirmiştir. Bu bağlamda ortaya sunulan sanatsal üretimlerin, bazı sanatçılar tarafından teknoloji ile doğru orantılı olarak yürütülmeye başlandığı görülmektedir. Bu noktadan hareketle, `Burhan UYGUR ve Burhan DOĞANÇAY Bağlamında Hazır Nesne Olarak Sanatta Kapı İmgesi` konulu tez çalışmasında, özellikle hazır malzemelerle kurgulanan sanatsal yapıtların ifade olanakları bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Böylece, Warhol'la başlayan hazır malzeme `Ready Made` olanaklarını, `kapı` imgesi olarak değerlendiren iki önemli Çağdaş Türk Sanatı örneği, en çarpıcı hali ile karşımıza çıkar.Araştırmanın ortak noktası olarak Türk resminde, Burhan Doğançay'a ait kapı serileri ile Burhan Uygur'un `Köşk Kapısı`'nın detayları farklı referanslarla çözümlemesi yoluna gidilmiş. Bu kapsamda tarihsel süreç içerisinde kapı imgesi ele alınarak seçilen eserlerde istikrarlı bir tutum olmasına dikkat edilmiştir. Sanatçıların çalışmalarında kapı uygulamaları ortak bir dil oluştururken yöntem ve uygulama açısından konuyu ele alma biçimlerinde farklılıklar görülmektedir. In parallel with the emergence of technological innovations, human beings constantly questioning and innovating constantly adapt to the developments of the era. Especially in the 20th century, with the influence of popular and popular culture, technology has made itself felt better in every field. In this context, it is seen that the artistic productions presented by some artists have started to be conducted in direct proportion with technology. From this point of view, in the thesis entitled Kapı Door Image in Art as a Ready Made in the Context of Burhan UYGUR and Burhan DOĞANÇAY, it is aimed to examine the artistic works constructed with ready materials in terms of expression possibilities.Thus, the two most important examples of contemporary Turkish art, which consider the ready-made` Ready Made` possibilities starting with Varol, as the `door` image, are the most striking examples.As a common point of the research, in the Turkish painting, Burhan Doğançay's series of doors and Burhan Uygur's `Köşk Kapısı` were analyzed with different references. In this context, the image of the door was handled in the historical process and a stable attitude was taken into consideration in the selected works. While door applications constitute a common language in the works of the artists, there are differences in the way they deal with the subject in terms of method and practice.
Collections