Now showing items 1-8 of 8

    • Antik Mısır`dan günümüze resimde portre anlayışı 

      Hazir, Derya (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-19)
      Sanat yoluyla anlatım, bir ressamın kendini ifade edebileceği en iyi yoldur. Bu yol için kullanılan araç her sanatçı için farklılık göstemiştir. Her ressam kendisini ifade edebilecek en uygun yol için çeşitli yönelimler ...
    • Burhan Uygur ve Burhan Doğançay bağlamında hazır nesne olarak sanatta kapı imgesi 

      Gür, Fatih (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-19)
      Teknolojik yeniliklerin ortaya çıkmasıyla paralel olarak, sorgulayan, yenilikleri sürekli kovalayan insanoğlu, içinde bulunduğu çağın gelişmelerine kendiliğinden uyum sağlamıştır. Özellikle 20. yüzyılda, kendini gösteren ...
    • Çağdaş sanatta ifadeci anlatım dili ile portre olgusu 

      Gül, Yasemin (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-08)
      Portrenin tarihi çok eskilere dayanır. Tarihi süreçte gelişen portre resmi, malzeme, teknik, ifade ve biçim yönünden devamlı değişim yaşamıştır. Bu süreçte portre, resim, fotoğraf, seramik, edebiyat ve heykel gibi sanat ...
    • Çağdaş Türk resminde spor temalı eserler 

      Yilmaz, Serdar (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-12-14)
      `Çağdaş Türk Resminde Spor Temalı Eserler` isimli tez çalışmasının amacı, tarih öncesi dönemlerden günümüze kadar olan süreçte değişik medeniyet ve kültürlerde farklı amaçlar için insan hayatında sürekli yer bulan sporun, ...
    • İlkel sanat örneği olarak petroglifler bağlamında soyut dışavurumculuğa bakış 

      Ersöyleyen, Abdullah (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-18)
      İnsanoğlu var olduğu günden beri sanat da var olmuştur. Bu sanatsal üretimler, ilk zamanlar ihtiyaçlar doğrultusunda sanatsal nesneler olarak karşımıza çıkar.Tarih öncesi zamanlarda insanlar doğaya karşı kendilerini korumak ...
    • Marcel Ducamp sonrası nesne kullanımı: Şeffaflık 

      Üce, Sima (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-27)
      Bu tezin temel amacı Marcel Duchamp'ın Büyük Cam eseri yapıtlar bütünü içerisinde süreli bir yapı olarak şeffaflık bağlamında oluşumu değerlendirmektir.Sanatçılar her türlü malzemeye kapılarını açarak farklı kullanım ...
    • Resim sanatında plastik öge olarak doku ve doku-anlam ilişkisi 

      Çağlayan, Arif Furkan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-11-21)
      Hazırlanmış olan bu araştırmada plastik bir öğe olarak doku kavramı açıklanmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde dokunun tanımı, dokunun özellikleri, dokuların algılanması, doku oluşturma teknikleri, dokunun perspektif ...
    • Soyut dışavurumculuk ve Jackson Pollock`un resim anlayışının yeri 

      Korkmaz, Suat (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-11)
      İkinci Dünya Savaşı'ndan önce başlayıp tüm Avrupa'yı etkisi altına alanfaşizmin baskıları sanat alanında etkili olmuş ve savaş sonunda süper güç olan ABDartık sanatın merkezi konumuna gelmiştir. Savaşın insanlar ...