Show simple item record

dc.contributor.advisorKavukcu, Evren
dc.contributor.authorDağtekin, Esra
dc.date.accessioned2021-04-26T19:12:25Z
dc.date.available2021-04-26T19:12:25Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527524
dc.description.abstractBu çalışma, Dadaizm akımı ile başlayan günlük yaşam nesnesinin sanat nesnesine dönüşme sürecini ele almıştır. Çalışmanın ilk bölümü, nesnenin ne olduğu, hazır nesne düşüncesinin nasıl ortaya çıktığı ve sanatta kullanılmaya başlanması ile ilgili bilgileri sunarken aynı zamanda Marcel Duchamp'ın nesnenin bir sanat nesnesine dönüşmesini desteklediği süreci ele almıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde ise Marcel Duchamp sonrası hazır nesneyi kullanmaya devam eden sanatçıların günlük yaşam nesnelerini birer sanat yapıtına dönüştürdükleri çalışmaları kavramsal açıdan incelenmiştir. Sanat tarihsel süreçte hazır nesne kullanımı bugünkü sanat anlayışının kavramsal çerçevesinin oluşmasına katkıda bulunmuştur.Çalışmanın son bölümünde ise seçilen bir hazır nesnenin (Bavul) farklı sanatçılar tarafından nasıl sanat nesnesine dönüştürüldüğü üzerinden bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada yaratma sürecinin ve nesneye kavramsal açıdan ayrıntılı ve bilimsel bir perspektiften bakılması gerektiği düşüncesinden hareketle elden geldiğince kaynak ve arşiv taraması yapılarak konu ile ilgili makaleler, yüksek lisans tezleri ve kaynak kitaplar incelenerek çalışmanın kuramsal boyutları oluşturulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sanat Nesnesi, Hazır Nesne, Bavul, Kavramsal Sanat
dc.description.abstractThis study investigates the process of how a Daily object is utilized as an art object based on Dadaism Movement. The first part of the study includes information about what an object is, how the idea of ready-made object occurs, and how it began to be used as an art object. Additionally, the first part deals with what the supportive approach of Marcel Duchamp is to the transformation of an object as an art object.The second part of the study conceptually examines the works of other artists using ready-made objects after Marcel Duchamp. The use of ready-made objects along art history contirbutes to form conceptual frame work of the present art understanding.The last section of the paper presents there view of how a predetermined ready-made object (Suitcase) is transformed as an art object by different artists. With the aim of conceptually reflecting object and creation process from a scientific perspective, the the oritical dimensions are constructed through examining articles, master thesises and seminal books related to the topic.Keywords: Art Object, Ready Made, Suitcase, Conceptual Arten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleHazır nesnenin tarihsel süreci ve plastik sanatlarda bir hazır nesne: Bavul
dc.title.alternativeThe historical process of ready made and a ready made object in plastic arts: Suitcase
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPlastic arts
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmSuitcase
dc.subject.ytmObject
dc.subject.ytmObject modelling
dc.subject.ytmReady made
dc.identifier.yokid10145105
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481254
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess