Web tabanlı çoklu öğrenme ortamlarının öğrencilerin bilgi okuryazarlığı performansı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Web tabanlı etkileşimli çoklu öğrenme ortamlarının bilgi okuryazarlığı performansına etkisi incelenmiştir. Performans erişi, öğrenilenlerin kalıcılığı ve transferi boyutlarında ele alınmış; ayrıca ortama ilişkin öğrenci görüşleri analiz edilmiştir.Araştırma grubunu, 60 kız, 42 erkek olmak üzere 102 ilköğretim 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma, ortam geliştirme sürecine katılan, yarı zamanlı, öğretmen desteği sunulan ve öğretmen desteği sunulmayan olmak üzere 4 grup ile yürütülmüştür. Ortamın etkisini ölçmek için ön-test, son-test ve kalıcılık/transfer testi uygulanmıştır.Araştırma sonunda, Web tabanlı çoklu öğrenme ortamının erişi, kalıcılık ve transfer üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Elde edinilen sonuçlara göre; gruplar arasında erişi açısından anlamlı bir farka ulaşılmazken; ortam geliştirme sürecine katılan grupla, öğretmen desteği sunulan grup arasında öğrenmelerinin kalıcılığı ve transferi açısından anlamlı derecede farklılık görülmüştür. Ortam geliştirme sürecine katılan grubun kalıcılık ve transfer puanları anlamlı derecede daha düşük hesaplanmıştır. Öğrenci görüşlerinin incelenmesinin sonucunda ise, ortamın kullanımının kolay, etkileşim düzeyinin yüksek ve uzun dönemli kullanılabilir olduğu anlaşılmıştır. In this study, the effect of Web based interactive multimedia environments on the students? information literacy performance were searched investigated. Furthermore, student?s opinion on the environment has been analyzed.The study group composed of 102 7th grade students distributed as 60 females and 42 males. The study was implemented on four groups composed of the group participating in the environment developing process, the half-time practice group, the group with teacher support and the group without teacher support. To be able to measure the effect of the environment, pre-test, post-test and retention/transfer test have been applied.In conclusion, it has been clarified that Web based interactive multimedia environment is effective on achievement, retention and transfer. The results of the research indicate that there wasn?t any difference between groups on their achievement, whereas the group participating in the environment developing process has been less retention and transfer in comparison with the teacher supported group.By analyzing students? opinions, it was concluded that the Web based multimedia environment was easy to use, highly interactive and could be used for long-term.
Collections