Show simple item record

dc.contributor.advisorErdem, Mukaddes
dc.contributor.authorOcak, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-30T06:54:38Z
dc.date.available2020-12-30T06:54:38Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479988
dc.description.abstractBu çalışmada, Web tabanlı etkileşimli çoklu öğrenme ortamlarının bilgi okuryazarlığı performansına etkisi incelenmiştir. Performans erişi, öğrenilenlerin kalıcılığı ve transferi boyutlarında ele alınmış; ayrıca ortama ilişkin öğrenci görüşleri analiz edilmiştir.Araştırma grubunu, 60 kız, 42 erkek olmak üzere 102 ilköğretim 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma, ortam geliştirme sürecine katılan, yarı zamanlı, öğretmen desteği sunulan ve öğretmen desteği sunulmayan olmak üzere 4 grup ile yürütülmüştür. Ortamın etkisini ölçmek için ön-test, son-test ve kalıcılık/transfer testi uygulanmıştır.Araştırma sonunda, Web tabanlı çoklu öğrenme ortamının erişi, kalıcılık ve transfer üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Elde edinilen sonuçlara göre; gruplar arasında erişi açısından anlamlı bir farka ulaşılmazken; ortam geliştirme sürecine katılan grupla, öğretmen desteği sunulan grup arasında öğrenmelerinin kalıcılığı ve transferi açısından anlamlı derecede farklılık görülmüştür. Ortam geliştirme sürecine katılan grubun kalıcılık ve transfer puanları anlamlı derecede daha düşük hesaplanmıştır. Öğrenci görüşlerinin incelenmesinin sonucunda ise, ortamın kullanımının kolay, etkileşim düzeyinin yüksek ve uzun dönemli kullanılabilir olduğu anlaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the effect of Web based interactive multimedia environments on the students? information literacy performance were searched investigated. Furthermore, student?s opinion on the environment has been analyzed.The study group composed of 102 7th grade students distributed as 60 females and 42 males. The study was implemented on four groups composed of the group participating in the environment developing process, the half-time practice group, the group with teacher support and the group without teacher support. To be able to measure the effect of the environment, pre-test, post-test and retention/transfer test have been applied.In conclusion, it has been clarified that Web based interactive multimedia environment is effective on achievement, retention and transfer. The results of the research indicate that there wasn?t any difference between groups on their achievement, whereas the group participating in the environment developing process has been less retention and transfer in comparison with the teacher supported group.By analyzing students? opinions, it was concluded that the Web based multimedia environment was easy to use, highly interactive and could be used for long-term.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWeb tabanlı çoklu öğrenme ortamlarının öğrencilerin bilgi okuryazarlığı performansı üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of web based multimedia environments on the students? information literacy performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWeb based education
dc.subject.ytmMultimedia
dc.identifier.yokid311690
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid216430
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess