Browsing TEZLER by Author "Matematik Eğitimi Anabilim Dalı"
Now showing items 1-10 of 10
-
Birinci ve ikinci anlamda s-konveks fonksiyonlar için birkaç Hadamard tipi integral eşitsizliği
Kayacan, Dilaver (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezde birinci ve ikinci anlamda konveks fonksiyonların sınıfına ait birkaç Hadamard tipi eşitsizlik kurulmuştur. Bu tezin amacı literatürde kısıtlı miktarda bilgisi mevcut olan konveks fonksiyonların sınıfı için Hadamard ... -
Cebir paket programları vasıtasıyla izomorfizm kavramının öğretimi
Okur, Muzaffer (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-01)Bu çalışmada, izomorfizm kavramının öğretiminde üç farklı öğretim yöntemininöğrenci başarısına olan etkileri karşılaştırılmıştır. Bu amaçla izomorfizm kavramı,öğrencilere ISETL ve GAP bilgisayar yazılımlarının kullanıldığı ... -
İkili işlem kavramı ile ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi ve 4MAT yönteminin başarıya etkisi
Tatar, Enver (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-01)Bu araştırma iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda amaç; ortaöğretim öğrencilerinin ikiliişlem ve özellikleri konusundaki öğrenme güçlüklerini belirlemek, ikinci kısımdaki amaç iseikili işlem ve özellikleri konusunun ... -
Jacobi eliptik fonksiyonlarının ikinci çeşit eliptik integrale uygulamaları
Sirmaci, Nur (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-17)ÖZET u E(u, k)= jdn2(u, k)du o Legendre'nin ikinci çeşit eliptik integrali olarak tanımlandı.. = dn2 (u,k) ifadesini kullanarak, du 2u 2u dÇEoa))=^2(ıİ5k)du o du o 2u 2u E(u,k)= fö&22(u,k)du 0 0 2u E(2u, k)- E(0,k) ... -
K. mertebeden genel teta fonksiyonunun periyotlarının reel katlarına göre değer değişimleri
Kaplan, Abdullah (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, C kompleks düzlem ve H üst yarı düzlem olarak alındı.Genelleştirilmiş teta fonksiyonu için,(∂^2n θ)/(∂z^2n )-((-4)/iπ)^n (∂^n θ)/(∂τ^n )=0 denklemi elde edildi [16]. k. mertebeden genel teta fonksiyonunun ... -
Kompleks sayılarla ilgili kavramların anlaşılmasında görselleştirme yaklaşımının etkinliğinin incelenmesi
İpek, Ali Sabri (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, görselleştirme yaklaşımının, öğrencilerin kompleks sayılar ile ilgili kavramlar konusundaki basanlarına, bu kavramları uzun süreli belleklerinde tutmalarına ve matematiğe karşı tutumlarına etkisini, ... -
Lineer dönüşümler ve lineer dönüşümlerle ilgili kavramların öğretilmesinde geometri ile somutlaştırmada yönteminin etkinliği
Soylu, Yasin (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Lineer dönüşümler, matematiğin, iktisat ve ekonominin, mühendisliklerin ve bilgisayar teknolojisinin kullanmada vazgeçemedikleri fonksiyonlardır. Bu fonksiyonun uygulama alanları oldukça geniştir. Bundan dolayı lineer cebir ... -
Modüler formlar ve invariantları
Bekdemir, Mehmet (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-17)ÖZET C Kompleks sayılar, H üst yan düzlem ve Mk Modular form uzayı olarak alındı. Weierstrass p(z) fonksiyonunun z= 0 noktasındaki Laurent açılımından g2 ve g3 invariantlarının elde edilebileceği görüldü. Weierstrass p(z), ... -
Reel sayıların öğretiminde bir kısım ortaöğretim öğrencilerinin yanılgıları ve yanlışları üzerine bir çalışma
Cengiz, Özgün Mihrap (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-02)Bu çalışmanın amacı reel sayıların öğretiminde öğrencilerin yanılgılarını ve yanlışlarınıtespit etmektir.Araştırmanın örneklemini Yıldızkent İMKB Lisesi ve Erzurum Lisesinde öğrenimgören 163 9. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. ... -
Üniversite düzeyinde vektör uzayları konusundaki kavramların anlaşılmasında görselleştirme yaklaşımının etkinliğinin incelenmesi
Konyalioğlu, Alper Cihan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Doktora Tezi ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE VEKTÖR UZAYLARI KONUSUNDAKİ KAVRAMLARIN ANLAŞILMASINDA GÖRSELLEŞTİRME YAKLAŞIMININ ETKİNLİĞİNİN İNCELENMESİ Alper Cihan KONYALIOĞLU Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ...