Reel sayıların öğretiminde bir kısım ortaöğretim öğrencilerinin yanılgıları ve yanlışları üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı reel sayıların öğretiminde öğrencilerin yanılgılarını ve yanlışlarınıtespit etmektir.Araştırmanın örneklemini Yıldızkent İMKB Lisesi ve Erzurum Lisesinde öğrenimgören 163 9. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Durum çalışması deseni (case studydesign) araştırma modeli olarak belirlenmiştir. Araştırma 2004-2005 bahar dönemindeuygulanmıştır. Araştırmanın verileri, Rasyonel Sayılar Bilgi Testi, Üslü İfadeler BilgiTesti ve Köklü İfadeler Bilgi Testi olmak üzere üç farklı ölçekten elde edilmiştir.Toplanan verilerin değerlendirilmesi sonucunda öğrencilerin rasyonel sayılar, üslü veköklü ifadeler konularında ciddi yanılgılarının olduğu ve kuralları karıştırdıklarıbelirlenmiştir.2006, 96 sayfaAnahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Kavram Yanılgıları, Reel Sayılar, RasyonelSayılar, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar.i The aim of this study is determine the misconceptions of the students at the teaching ofreal numbers.The subject of this study consist of total 163 ninth classes students who are atYıldızkent İMKB and Erzurum high schools. İn this study, case study design wasidentified as a research model. This research was carried out in the 2004-2005 springterm. The data of the research were obtained from the rational numbers information test,exponents information test and surds information test.As a result of the evaluation of the collected data, it?s determined that the students haveserious errors about rational numbers, exponents and surds and they confuse the rules.2006, 96 pagesKeywords: Mathematics Teaching, Misconceptions, Real Numbers, Rational Numbers,Exponents, Surds.ii
Collections