3 Şubat 2002 Sultandağı depreminin öğrenciler ve öğrenmeleri üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 3 şubat 2002 Sultandağı depreminin, öğrencilerin okul başarıları ve öğrenme düzeylerini ne derece etkilediğini tespit etmeye yönelik bir araştırmadır. Araştırmanın verileri, evrene giren öğrencilerden anket yoluyla elde edilmiştir. Öğrencilerin deprem öncesi ve deprem sonrası yaşantılarında, okul başarısı ve öğrenme düzeylerinde ortaya çıkan değişiklikleri ifade eden görüşleri incelenmiştir. Araştırma sonunda, öğrencilerin, derslere karşı ilgi ve motivasyonlarında, ders çalışma isteği ve çalışmaya ayırdıkları sürede, not ortalamaları, derslere katılım ve dikkat düzeyleri ile okul sevgilerinde azalma olduğu anlaşılmaktadır. Araştırmanın I. bölümünde, çalışmanın amacı ve önemi ile ilgili bilgiler sunulmuştur. Il.bölümde, öğrenme kavramı detaylı olarak anlatılmıştır.III. bölümde, doğal afetler ve etkileri ile literatür araştırması, IV. bölümde, verilerin analizi yapılmıştır. V. bölümde, bulgular ve yorumlar ele alınmış, VI. bölümde ise, çalışmanın sonucunda elde edilen verilere dayanarak önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Deprem, Öğrenme, Travmatik olay, Sultandağı depremi This study is a research that aims at finding out to what degree the February 3 2002 Eartquake affected students success and their learning levels. The data were collected via questionnaire from students. Students views that Express the changes in their school success and learning levels, in their lives before the eartquake and after the eartquake were examined. The research results suggested that there has been a decrease in their interest and motivation the time they spared to study, their grade means, their levels of joining the lesson and attention, and their love of school. In the I. Chapter of the research, the aim and the significance of the study has been presented. II. Chapter deals with the learning copcept in detail. III. Chapter presents a review of literature on naturel disasters and their effects, and in the IV. Chapter data analysis in given. V. Chapter deals with the findings of the study and discussions. VI. Chapter presents suggestions depending on the results of the study. Keywords: Eartquake, learning, trawmatic incident, sultandağı eartquake
Collections