Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkuş, Akif
dc.contributor.authorYilmaz, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T15:23:40Z
dc.date.available2020-12-29T15:23:40Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/449467
dc.description.abstractBu çalışma, 3 şubat 2002 Sultandağı depreminin, öğrencilerin okul başarıları ve öğrenme düzeylerini ne derece etkilediğini tespit etmeye yönelik bir araştırmadır. Araştırmanın verileri, evrene giren öğrencilerden anket yoluyla elde edilmiştir. Öğrencilerin deprem öncesi ve deprem sonrası yaşantılarında, okul başarısı ve öğrenme düzeylerinde ortaya çıkan değişiklikleri ifade eden görüşleri incelenmiştir. Araştırma sonunda, öğrencilerin, derslere karşı ilgi ve motivasyonlarında, ders çalışma isteği ve çalışmaya ayırdıkları sürede, not ortalamaları, derslere katılım ve dikkat düzeyleri ile okul sevgilerinde azalma olduğu anlaşılmaktadır. Araştırmanın I. bölümünde, çalışmanın amacı ve önemi ile ilgili bilgiler sunulmuştur. Il.bölümde, öğrenme kavramı detaylı olarak anlatılmıştır.III. bölümde, doğal afetler ve etkileri ile literatür araştırması, IV. bölümde, verilerin analizi yapılmıştır. V. bölümde, bulgular ve yorumlar ele alınmış, VI. bölümde ise, çalışmanın sonucunda elde edilen verilere dayanarak önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Deprem, Öğrenme, Travmatik olay, Sultandağı depremi
dc.description.abstractThis study is a research that aims at finding out to what degree the February 3 2002 Eartquake affected students success and their learning levels. The data were collected via questionnaire from students. Students views that Express the changes in their school success and learning levels, in their lives before the eartquake and after the eartquake were examined. The research results suggested that there has been a decrease in their interest and motivation the time they spared to study, their grade means, their levels of joining the lesson and attention, and their love of school. In the I. Chapter of the research, the aim and the significance of the study has been presented. II. Chapter deals with the learning copcept in detail. III. Chapter presents a review of literature on naturel disasters and their effects, and in the IV. Chapter data analysis in given. V. Chapter deals with the findings of the study and discussions. VI. Chapter presents suggestions depending on the results of the study. Keywords: Eartquake, learning, trawmatic incident, sultandağı eartquakeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title3 Şubat 2002 Sultandağı depreminin öğrenciler ve öğrenmeleri üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the effect of the February 3th 2002 eartquake on the students and their learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychosocial problems
dc.subject.ytmPsychosocial effects
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning effect
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAfyonkarahisar-Sultandağı
dc.subject.ytmEarthquake
dc.identifier.yokid163354
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147518
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineCoğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess