Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Gültekin
dc.contributor.authorAykul, Harun
dc.date.accessioned2020-12-29T14:53:28Z
dc.date.available2020-12-29T14:53:28Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/447383
dc.description.abstractTÜRKÇE ÖZET ANAHTAR KELİMELER: Toplam Kalite Yönetimi, Sürekli Gelişme, Kaizen, Kalite Bilinci, Pazar Ekonomisi, Müşteri Tatmini Globalleşen dünya ve pazar ekonomisinde rekabet edebilmek için işletmeler kaynaklarını iyi kullanmak zorunda kalmaktadır. Teknolojinin pahalılığı işletmeleri insan kaynağına yöneltmiştir. Çalışanlarını örgüt amaçlan doğrultusunda iyi kullanabilen işletmeler başarılı olmaktadır. Çalışanların iyi kullanılması ise onların motivasyonunu arttırmakla mümkün olacaktır. kişinin içten gelen fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçları ile beklentilerini karşılamak için onu belirli davranışlara iten kuvvet motivasyon olarak adlandırılmaktadır. Bütün yönetim anlayıştan da insanı en verimli ve etkin kullanmanın yollarını araştırmıştır. Çalışanları örgüt amaçlarına yöneltebilmek için çeşitli motivasyon araçları kullanılmıştır. Klasik yönetim insanın önemini gözardı etti. İş başarısı için kural, standart ve sıkı kontrolü savundu. Çalışanları motive etmek için ekonomik araçları kullandı; Havuç- Sopa özdeyişini vurguladı. Neo-Klasik teori, işçilerin sosyal ihtiyaçlarına dikkat çekerek bir dizi varsayımlar geliştirdi. Çalışanların motivasyonunu sağlayıcı tespitler geliştiremedi. TKY ise insana daha farklı bir açıdan bakmıştır. Bu anlayışa göre; işletmenin başarısı için kalite bilincine ulaşmanın gereği vurgulandı. Bunun için; tüm çalışanların aktif olarak sürece dahil edilmelerini, katılımlarını gerekli kıldı. Müşteri tatmini, her kademeden katılım, toplumsal sorumluluk, takım çalışması, sürekli gelişme gibi politikalarını insan üzerine yoğunlaştırdı. Bunun ise; çalışanı motive etmekle gerçekleşeceğini belirterek motivasyona gerçek anlamda Önem verdi.
dc.description.abstractSUMMARY MOTIVATION IN THE TOTAL QUALITY MANAGEMENT AND COMPARISON OF OTHER MANAGEMENT KEYWORDS: Total Quality Management, Customer Satisfaction, Market Economy, Continioul Developing, Quality Conscious Busines Enterprisers had to use its source for rivaly competition in the global world and the market economy. The dear (expense) of technology pointed to mankind. The Enterpriser which can operate its workers to the management rights are successfull. If you want to be succesful upon the workers, you must motivate them. All management strategy searched for mankinds at most productive and effective way. Motivation tools are use for good of management. Classic Management didn't take into consideration mankind's importance. For the success of work, they defend rule, standard and strict control to provide workers motivation they used reward-and punishment. They emphasized carrot-stick epigram. They improved hypothesis about mankind nature. They couldn't improve concrete determination about how to improve workers motivation. TQM looked to mankind from another view. For the success of the management. They emhasized the importance of quality, For this reason, workers must act directly. They intensified their policy upon the customers satisfaction, whole join from all point, social resoon sibility, team work, continual development (Kaizen). these all helped motivation and they fare importance to them. în this thesis, it is research the motivation and its view of this theorem. A part from all management understanding in TQM there is continual development, for the real quality everbody must join in and achieve this foal motivation is really important (motivation can do this) TQM is the best way of achire motivation. XIIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminde motivasyon (Diğer yönetim anlayışlarıyla bir karşılaştırma)
dc.title.alternativeMotivation in the total quality management and comparison of other management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmMarket economy
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmContinuous development
dc.subject.ytmKaizen
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid43062
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43062
dc.description.pages202
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess