Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Gültekin
dc.contributor.authorTurgay, Recep
dc.date.accessioned2020-12-29T14:53:14Z
dc.date.available2020-12-29T14:53:14Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/447340
dc.description.abstractÖZET Sağlık hizmetleri teknolojinin hızla değişmesi, artan maliyetler, hastaların artan şikayetleri ve iyi bakım isteğinin yagınlaşması nedenlerinden ötürü daha karmaşık bir yapıya bürünmüştür. Mevcut yönetim modelleriyle bir çözüme varılamayacağının görülmesiyle yeni arayışlara girilmiştir. 1980 'li yıllarda özellikle ABD hastanelerinde başlayan TKY uygulamaları bize sanayi sektörü gibi hizmet sektörlerinde de başarıya ulaşılabileceğini göstermiştir. Hastanelerdeki tüm sürecin `hasta odaklı` olması TKY 'nin başarısının anahtarıdır. Hizmet üretimi maliyetinin çok yüksek olduğu sağlık sektöründe maliyet/fayda/etkililik çerçevesi dikkate alınarak sağlık hizmetlerini yürütmek gerekmektedir. Verilerden bilgi üreterek sağlık hizmetlerinde uygulanması TKY çalışmalarında önemli bir kaynak olmaktadır. Ayrıca hasta tatmini için hastanenin ileri teknoloji araç ve gereçleri ile donanmış olması, çalışan personelin toplum tarafından güvenilir kabul edilmesi, kolayca erişilebilir olmasıda gerekmektedir. XI
dc.description.abstractSUMMARY Health Care facilities has become more and more complicated because of changing of the technology, increased wellcare. But to provide these aims, we need to seek new opportunities, because current management can't solve the problem. In 1980 's we sow TOM in industry but soon we found that it couid help us in service sector as well. In the hospitals everything is based on `patient` so patient is TOM 's success key. In health sector, cost production is higher than the other sector, so cost/profit/impact are very important and you gave to accomplish your job within these rules. TOM produces information from data and uses in health care facilities. Besides, for the satisfaction of the patient, the hospital must be decorated with the utmast technology, the staff must be accepted reliable by the society, and the staff must be reached very easily when you need him/her. Xllen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHastanelerde toplam kalite yönetimi
dc.title.alternativeTotal quality management in hospitals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid54028
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid54028
dc.description.pages223
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess