Avrupa Topluluğu ve Türkiye`de işsizlik ve işsizlik sigortası
dc.contributor.advisor | Akın, Cihangir | |
dc.contributor.author | Dinçer, Celal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:52:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:52:33Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2020-12-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/447209 | |
dc.description.abstract | ÖZET Gelişen bilim ve teknolojinin getirdiği üretim yöntemlerinin yoğunlaştırdığı işsizlik, aynı zamanda sosyal bir risk olduğundan bütün toplumları yakından ilgilendiren bir konu haline gelmiştir. İşsizlik sigortası işsizliği tazmin eden diğer politikalar arasında, istihdam politikası ile kurulabilecek ilişki de göz önüne alınarak, toplumlara çalışma güvenliği verebilecek, ücret kaybını önleyebilecek, sosyal refahın istikrarını sağlayacak başlıca politikalardan biridir. Türkiye' nin iktisadi durumu, nüfus konusundaki gelişmeleri, işsizlik sigortası politikasının istihdam politikası ile paralel olarak yürütülmesini gerektirmektedir. Hem iktisadi ve sosyal dengeyi ayakta tutmak, hem de gelişen teknolojiden en verimli bir şekilde yararlanmak için bu zorunlu bir husustur. İdari mekanizmada işsizlik sigortasının İş ve İşçi Bulma Kurumu ve Sosyal Sigortalar Kurumu tarafından beraberce yöneltilmesi aynı amaca yardımcı olacaktır. Finansman açısından bakıldığı takdirde, işsizlik sigortasının Türkiye' de uygulama olanakları, tahmini gelir ve tahmini gider arasındaki büyük farktan ötürü ürkütücü mahiyet sunmaktadır. Daha detaylı bir çalışmanın bu farkı biraz azaltması mümkün olmakla beraber, Türkiye' de işsizlik sigortasının uygulanması halinde, finansmanın üçlü yöntemle (işçi-işveren-devlet) yapılması gerekli olmaktadır. Bu konuda dünya normlarına baktığımızda; prim olarak işçi, % 1, işveren %1 ödemektedir. Bazı ülkelerde devlet bu prime katkı sağlamaktadır. Ödenek devam süresi ortalama 18 hafta yani 126 gün kabul edilmiştir. En az 120 gün prim ödemiş olmak gereklidir. Ödeneklerin, taban ücretin % 65' ini aşmamasına özen gösterilmektedir. Türkiye'de de bu normlara yakın olarak, bazı değişiklikler yapılmak şartıyla işsizlik sigortasının uygulanması mümkündür. En önemli ve öncelikli sorun olan kaynak sorununun da akılcı bir biçimde aşılması en büyük dileğimizdir. Böyle bir adım atılması sosyal güvenlik, sosyal adalet ve sosyal refah konularının çözümüne yardımcı olacaktır.. ıx | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Production systems brought about by the developments in science and technology exacerbated unemployment. As unemployment is regarded a social risk, it has became an important issue for all societies. Among other policies directed at reducing the problems of unemployment, unemployment insurance is, in line with employment policy, one of the policies which can provide societies with employment security, prevent loss of wages and ensure social welfare. The economic situation and changes in population in Turkey require unemployment policy to be in accordance with employment policy. This is necessary for sustaining economic and social balance. It is also necessary for benefiting form the developments in technology. The administration of unemployment insurance by both the Institutions of Labour Exchange and Social Insurance will help the realisation of the some purpose. If looked at from a financial point of view, the possibility of application of unemployment insurance will in Turkey seems difficult due to the enormous gap between incomes and expenditures. Although more detailed effect can reduce the gap to a certain extent, it should be financed by all three parties, workers, employers and state, if unemployment insurance is to be applied in Turkey. In countries where unemployment insure exists, insurance premiums for both workers and employers are % 1 in some countries the state also contributes. The average payment period is accepted as 18 weeks, that is, 126 days. Insurance premiums should be paid at least for 120 days to benefit should not exceed the 65 % of the minimum wage. Unemployment insurance can be applied in Turkey on the condition that some changes are made in accordance with the norms mentioned above. It is our hope that the problem of resource can be rationally overcome. Such a step forward could solve the problems of social security, social justice and social welfare. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri | tr_TR |
dc.subject | Labour Economics and Industrial Relations | en_US |
dc.title | Avrupa Topluluğu ve Türkiye`de işsizlik ve işsizlik sigortası | |
dc.title.alternative | Unemplayment and unemplayment insurance in European Communities and Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-23 | |
dc.contributor.department | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | European Community | |
dc.subject.ytm | Unemployment insurance | |
dc.subject.ytm | Unemployment | |
dc.identifier.yokid | 61637 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 61637 | |
dc.description.pages | 223 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |