Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Yılmaz
dc.contributor.authorSevinç, Sabiha
dc.date.accessioned2020-12-29T14:52:19Z
dc.date.available2020-12-29T14:52:19Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/447162
dc.description.abstractTÜRKÇE ÖZET ANAHTAR KELİMELER: Sürekli Gelişme, Müşteri Tatmini, Toplam Kalite Yönetimi, Yönetim, Liderlik, Motivasyon, Orta Kademe Yöneticisi. Günümüzde goballeşen dünyada rekabet edebilmek ; genel olarak israfi önlemeyi, kaliteyi arttırmayı, işlem zamanını kısaltmayı, maliyeti düşürmeyi, motivasyonu ve verimliliği arttırmayı, sürekli gelişmeyi, müşteri tatminini temel alan T.K.Y.'nin uygulanmasıyla mümkün olmaktadır. T.K.Y.' nin uygulamaya konması ve oturtulması esnasında ise, yönetim sisteminin rolü şüphesiz büyüktür. Bu tez çalışmasında, Toplam Kalite kültüründe önemli bir yer tutan orta kademe yönetim incelenmiştir. T.K. Y. işletmelerde her seviyede çalışan için olduğu gibi, orta kademe yöneticileri için de geleneksel yöneticilik modeli içinden sıyrılmayı gerektirmiştir. Orta kademe yöneticilerinden takım lideri olmaları, astlarının potansiyel ve enerjilerini ortaya çıkarmaları, işleri fonksiyon bazında incelemekten vazgeçip süreç manüğma geçmeleri beklenmektedir. Bu çalışma Türkiye' deki firmaların, orta kademe yöneticilerinin tanımlarının T.K. Y. 'nin başarısını ne derece etkilediğini tespit etmeye yönelik ampirik bulguları içermektedir. Araştırmanın verileri anket tekniğiyle elde edilmiştir. Hazırlanan anket formlar» ilk önce, İstanbul Ticaret Odası'ndan tespit edilen 475 büyük firmaya mektupla gönderilmiştir. Mektupla gönderilen anket formlarından elimize ulaşanların sayısı 51'dir. Ayrıca Sakarya, Kocaeli, İstanbul ve Eskişehir' deki firmaların büyük çoğunluğuna yüzyüze yapılan anketlerle birlikte cevap sayısı 84' e ulaşmıştır. Araşurmanm bulguları, SPSS 6.0 for Windows ve MS EXCEL for windows 5.0 ile değerlendirilmiştir. xı
dc.description.abstractSUMMARY Key Words: Continuous Improvement, Customer Satisfaction, Total Quality Management, Management, Leadership, Motivation, Middle Managers. Nowadays it is possible to compete in the globulizing world by practicing Total Quality Management, which takes preventing waste in general, increasing quality, reducing procedure time, reducing cost, increasing motivation and satisfacion as its basis. The role of management system is certainly large in the practice and of Total Quality Managent (T.Q.M.). The middle managers positive conduct role in the success of T.Q.M. has been emphasized in this study. As with workers at each level in T.Q.M., it has also become necessary for middle managers to free of the traditional management model. Middle managers are expected to be team leaders, to reveal the potential and energy of their subordinates, and to give up examining tasks on a function basis and cross to period logic. This study contains empricial discoveries directed towards finding out the level of success of the conduct of middle managers on T.Q.M.. Datum of the research has been prepared by survey technique. The prepared survey was first sent to 475 large firms determined by Istanbul Chamber of Commerce. The number of reply survey forms received through mail are 51. Also a large number of replies obtained from firms in Sakarya, Kocaeli, Istanbul and Eskişehir which were performed face to face has brought this number to 84. Results of the research has been evaluated with SPSS 6.0 for Windows and MS EXCEL for Windows 5.0. xuen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminde orta kademe yöneticilerin tutumlarının rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-23
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmQuality control
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid61645
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61645
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess