Show simple item record

dc.contributor.advisorKırlıoğlu, Hilmi
dc.contributor.authorGenç, Erhan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:52:09Z
dc.date.available2020-12-29T14:52:09Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/447133
dc.description.abstractÖZET Günümüzde rekabet ortamı nedeniyle mal ve hizmet üreten kuruluşların sürekli kar etmek için kaliteye verdikleri önem son derece artmıştır. Kuruluşların varlıklarını sürdürebilmeleri için hedefledikleri ve uygulamaya çalıştıkları Toplam Kalite Yönetimi yaklaşımı içinde yöneticilerin karar verme mekanizmalarına katkıda bulunacak bir araç da kalite maliyetleridir. Kalite maliyetleri, tüketici istek ve beklentilerini tam olarak karşılamak amacıyla sarf edilen çabaların parasal ifadesi olup organizasyon içinde herkesin kolaylıkla anlayabileceği, kalite ile ilgili performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesini ticari terimlerle gösteren bir ölçüttür. Kalite maliyetleri çalışmaları, kalite sistemi içinde optimizasyon sağlama metodu değildir. Kalitenin sistem içindeki seviyesini çeşitli temel değerlere göre (satış gelirleri, direkt işçilik, üretim adetleri gibi) kıyaslayarak göstermektedir. Kuruluşun kalite maliyetlerinin belirlenmesinde ve hesaplanmasında, toplam kalite kontrol felsefesinin temel alınarak; müşteri isteklerinin belirlenmesi aşamasından üretilen ürünlerin kullanıcıya ulaştırılması ve kullanım sonrasına kadar tüm aşamalarda kalite maliyetleri olarak düşünülmemeli, aynı zamanda daha iyi kaliteye ulaşmak için sarf edilen çabaların maliyetleri de dikkate alınmalıdır. Kalite maliyetlerinin hesaplanmasıyla yönetim kademesine; kalite geliştirme fırsatlarını ve yerlerini belirlemek, kalite geliştirme yolunda çözülmesi gereken sorunları öncelik ve önem sırasına sokmak için bir araç sağlanır.
dc.description.abstractSUMMARY Today's competitive makes it necessary for the companies that produce goods and services to quality seriously more than ever. More and more companies are adopting total quality management to survive. And quality costs is a powerful tool for decision makers. Quality costs are incurred in many different purrs of the organisation such as planing, manufacturing, sales, after sale service and otheis. Managers might find a comparison of quality costs with manufacturing costs or sales or profits of great interest The real value of a quality program is ultimately determined by it's ability to contribute to customer satisfaction and to profits. That is the principal reason why quality cost should be an integral part of an effective quality management system. Quality costs must be categorised it they are to be managed. The three major categories used are prevention costs, appraisal costs and failure costs. A company that has adopted quality system has the ability to determine it's quality level, effectively of the total quality management and quality improvement practices. Quality cost is a effective tool for the companies who sees improving as their main goal. XVIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKalite maliyetlerinin analizi ve bir işletme uygulaması
dc.title.alternativeAnalysis of quality cost
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-23
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmQuality cost
dc.subject.ytmQuality
dc.identifier.yokid61625
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61625
dc.description.pages220
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess