Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, İlyas
dc.contributor.authorErsoy, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T14:51:04Z
dc.date.available2020-12-29T14:51:04Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446925
dc.description.abstractTezimizde Türk ve Alman Eğitim sistemlerinde Ortaöğretimdeki benzer ve farklı yönleri tespit etmeye çalıştık. Önce her iki sistemin genel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiler verdik ve daha sonra her iki sistemde ortaöğretimi irdelemeye çalıştık. Tespitlerimizin neticesinde Almanya'da eğitim işlerini Eyaletler ile Merkezi yönetimin birlikte yürüttüğünü, Merkezi yönetimin eğitim işlerinde çok fazla söz sahibi olmadığını, bu konuda Eyaletlerin eğitim işlerinde ağırlıklı olarak etkin olduğunu ve yetkili saptamaya çalıştık. Buna karşılık Türkiye'de eğitim işlerinin tamamının Merkezi yönetim tarafından yürütüldüğünü gördük. Diğer yandan Alman eğitim sisteminde ortaöğretimin iki kademeden oluştuğunu ve her Eyalette eğitim işlerinde farklılıklar olduğunu tespit ettik. Buna karşılık Türk eğitim sisteminde ortaöğretimin tek kademeden oluştuğunu ve eğilim işlerinin bütün Türkiye'de aynı şekilde Merkezi yönetim ağırlıklı olarak uygulandığını tespit ettik. Bunun yanında Almanya'da eğitime ayrılan kaynağın ve ortaöğretimdeki öğrenci sayısının Türkiye'de eğitime ayrılan kaynağa göre ve ortaöğretimdeki öğrenci sayısına göre çok yüksek olduğunu saptamış okluk.
dc.description.abstractIn our thesis, we are trying to find out the differences and the similarities in secondary schools between Turkish and German Education Systems. Firstly we informed the main structure and the operation of the two systems and studied on secondary schools in these systems. As a result of this, In Germany, States and Federal government are operating an education system and in the system the states are more active than the federal government. Contrary to this, Central government runs an education system. In addition, In German Education System, a secondary education has two phases and we have determined there is differences in education among the states. But a secondary education has only one phase in Turkey. Education is run by the Central government similarly in every part of Turkey. The financial sources provided by the Federal Government of Germany and the numbers of students are really higher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürk ve Alman eğitim sistemlerinde ortaöğretimlerin ve müfredatlarının karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAlman Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmGermany
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.identifier.yokid73149
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid73149
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess