Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Engin
dc.contributor.authorBiçak, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:50:30Z
dc.date.available2020-12-29T14:50:30Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446815
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada öğretmenlik mesleğinin; ekonomik, sosyal, kültürel ve Mesleki Hak ve ödevlerinin, tarihsel süreç içersinde geçirdiği aşamalar belirtilmiştir. Öğretmenlerin güncel sorunları ve sosyal yapı içersindeki konumlan hakkında bilgi verilmiştir. Öğretmenlik mesleğinin ekonomik ve kültürel önemi belirtilirken, ileri toplumların yönlendiği, enformasyon toplumuna ulaşmak için, nitelikli öğretmenlere ihtiyaç duyulduğu ve değişen bilgi aktarımının yapılabilmesi için, çağın gerektirdiği ölçülerde vasıflı öğretmenlerin yetiştirilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Bilgi toplumunun özellikleri belirtilerek, değişen istihdam yapısı ortaya konulmuş, Buna bağlı olarak; nitelikli öğretmenlerin eğiteceği bir toplumun, yüksek kaliteli mal ve hizmet üretebileceği vurgulanmıştır. Türkiye'de öğretmenlerin sosyal ve siyasal hayattan uzaklaşmaları, ekonomik yönden iyi durumda olmadıkları için, pasif bir yapıda davranış gösterdikleri belirlenmiştir. Konu ile ilgili bir saha çalışması yapılmış ve öğretmenlerin; sosyal, kültürel ve siyasal hayat hakkındaki görüşlerine yer verilmiştir. Öğretmenlik Mesleği; çalışma hayatında büyük bir oran teşkil eden sayısal yapısı ve geleceği önemli ölçüde etkileyebilecek konumu nedeni ile araştırma konusu olarak seçilmiştir. Mesleğin; toplumun geleceğini etkileyebilecek, ve değişen şartları, bir sonraki kuşağa aktaracak özelliği de konu seçiminde etkili olmuştur. vn
dc.description.abstractSUMMARY This investigate contents at the dovn subtences. The historical devoloping of the teaching. The teachers' social, economic and culture sutiation. The teachers`problem in the daily works and sutiation in the comunity. If we want to catch the conscious comunity we should train quality teachers. The information community's characteristic and changebale work life are showed. The teachers are passive in Turkey because they salary is not enough and they are not allowed in the politics area. The inquiry was maked at the teachers. The teacher profession is select for this investigate because this profesion is big important in the working area and at the future community. VIIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleTürkiye`de öğretmenlik mesleğinin gelişim süreci ve konumu (Sakarya örneği)
dc.title.alternativeThe Teacher professions developing time and sutation (experience of Sakarya)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSocio-economic situation
dc.identifier.yokid81289
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid81289
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess