Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Recai
dc.contributor.authorKahveci, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T14:50:02Z
dc.date.available2020-12-29T14:50:02Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446726
dc.description.abstractÖZET İşletmeler varlıklarını sürdürebilmek için çevre değişikliklerini önceden tahmin etmek ve rekabet ortamında üstünlük sağlamak zorundadırlar. Sürekli değişen çevre koşulları karşısında stratejik çalışmalara önem vermeyen bir işletmenin basan şansı da azalmaktadır. Stratejik yönetim, belirli bir rekabet ortamı içinde işletmelerin varlığını daha iyi bir şekilde devam ettirmeleri veya en azından aynı etkinliği sürdürmelerini sağlayan bir araçtır. Stratejik yönetim süreci sadece büyük ölçekli firmalar için geçerli değildir. Bir işletme yaşadığı çevre içinde kendi istikametini belirlemek zorundaysa işletme küçük veya büyük olsun mutlaka strateji ile ilgilenmek zorundadır. Ama birçok küçük işletme stratejik konularla ve tercihlerle karşı karşıya kalmasına rağmen durumun farkında değildir ya da sistematik olarak bu sorunlarla uğraşamaz. Aslında en küçük bir dükkan ya da işyerinde bile stratejik yönetimin kullanılabileceğini dikkatli bakarsak görebiliriz. Bu yüzden bu çalışma ile küçük ve orta ölçekli işletmelerde Stratejik Yönetim Süreci anlatılmaya çalışılmış bu sürecin bu işletmelerde uygulanıp uygulanmadığı tesbit edilmiştir. Ayrıca Sakarya İlinde gerçekleştirdiğimiz küçük ve orta ölçekli işletmelerde stratejik yönetim anketi sonuçlarının değerlendirmesi de yapılmıştır. Xü
dc.description.abstractSUMMARY In order to maintain their existence, companies have to predict environmental changes and gain advantages in such a competative environment. The chance of being successful in a continuously changing environment is reduced if a firm neglects its strategic duties. Strategic Management is a medium for companies to strengthen their existence or, at least, to prevent their effectiveness. Strategic Management process is not necessary for only larger firms. If an eterprise must determine its direction, it has to be interested in strategy regardless of its size. However, although a lot of small enterprises face with strategic issues and options, they are not aware of this situation or they do not deal with these proplems systematically. We can see with a closer look that even in a small shop or workplace Strategic Management can be used. Hence, in this study it is attempted to explain Strategic Management process in Small and Medium-Sized Enterprises(SMEs) and determine whether or not this process is applied. In addition the results of the survey that we conducted in SMEs in SAKARYA are evaluated. XIIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüçük ve orta ölçekli işletmelerde stratejik yönetim (Sakarya örneği)
dc.title.alternativeStrategic management in small and medium-sized enterprises (The case of Sakarya)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnvironmental analysis
dc.subject.ytmSakarya
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.identifier.yokid81257
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid81257
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess