Ortaöğretimde ailenin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Arslan, Ali | |
dc.contributor.author | Türk, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:49:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:49:44Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446669 | |
dc.description.abstract | ÖZET Araştırmamızda zihinsel olmayan etmenlerden; Aile faktörü ile ortaöğretimdeki öğrencilerin okul başarıları arasındaki ilişkileri incelenmektedir. Araştırma, Tavşanlı Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi'nde 1998 - 1999 öğretim yılında üçüncü sınıflarda okuyan öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırmada üç kaynaktan bilgi toplanmıştır. İlk olarak ilgili literatürün taranmasından, ikinci olarak, öğrencilerin lise-1 ve lise-2 notlan ilgili müdür yardımcılarından, üçüncü olarak, zihinsel olmayan etmenlerden; aile faktörüne ait bilgiler hazırlanan bir anket vasıtası ile saptanmıştır. Zihinsel olmayan etmenlerden; aile ile ilgili faktörler, çeşitli kaynakların taranmasından, öğretmenler ve öğrencilerle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Ayrıca araştırmanın amacı doğrultusunda 47 soruluk bir anket hazırlanmıştır. Verilerin analizinde, öğrenciler basan ortalamalanna göre, üst, orta ve alt olmak üzere üç dereceye aynlarak, saptanan 47 zihinsel olmayan etmenlerden aile faktörü ile öğrencilerin başansı arasındaki bağıntılar incelenerek, gruplar arası farklann manidar olup olmadığı istatistiksel yöntemlerle kontrol edilerek sonuçlara ulaşıldı. Araştırma sonuçlan, okul başarısının sadece tek bir aile faktörüne bağlı olmayıp, başarıda birçok değişkenin etkisi olduğunu ortaya ortaya koymaktadır. vn | |
dc.description.abstract | FAMILY'S EFFECTS ONTO STUDENTS IN SECONDARY EDUCATION (SUMMARY) This thesis aims to analize, the relationship between family factor and school success in medium level of students. Investigating, has been carried out the students who are studying third grade in Tavşanlı Technique High School and Industry High School between 1998 - 1999. In our investigation, it has been used from three source. Firstly, it is scanned interested in source, secondly students grades in grade- 1 and grade-2 interested in vice headmasters, thirdly the students answers about their families by means of guestionare. It is obtained that from scanning many kinds of factors, from environment of vacations and views of students. In the investigation it is prepared 47 questions in the direction of data. In conclusion, the success either in school or in life depends not only one factor such as family, but also different factors which effect to one's life as a whole. VTTl | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Ortaöğretimde ailenin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | Familu`s effects into students in secondary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | School achievement | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.identifier.yokid | 81267 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 81267 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |