İlköğretim V. sınıf Türkçe derslerinin yaratıcı düşünce açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Eskicumalı, Ahmet | |
dc.contributor.author | Öztürk, Ergün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:49:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:49:30Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446631 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada, ilk öğretim okulu V. sımf Türkçe dersleri yaratıcı düşünce açısından değerlendirilmiştir. Öğrencilerin yaratıcı düşünce yetenekleri değerlendirilirken öğrencilere Torrance Yaratıcı Düşünce Testi (TYDT) uygulanmıştır. Araştırmada, yaratıcılığın boyutlarını oluşturan akıcılık, esneklik ve orijinallik puanlan TYDT ön ve son test sonuçları karşılaştınlmıştır. Aralarındaki artışın ne düzeyde olduğu araştırılmıştır. Araştırmada, deneysel bir çalışma yapılmıştır. Araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğrencilerinin Türkçe derslerinde yaratıcı düşüncelerini geliştirmek ve uygulanan testlerle bu gelişmenin düzeyini belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Sakarya ili ilköğretim okulu V. sımf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise, rastgele olarak belirlenmiş bir devlet okulu oluşturmuştur. Bu devlet okulunda bir kontrol ve bir de deney grubu rastgele oluşturulmuştur. Deney grubu deneklerinin sayısı 31, kontrol grubu deneklerinin sayısı 25 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak, öğrencilerin yaratıcı düşünme yeteneğini ölçmeye yönelik, TYDT'nin Sözel A Formu uygulanmış ayrıca öğrencilerin hayal güçleri üzerinde bir çalışma yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, Türkçe derslerinde yaratıcı düşünceyi aktif hale getirecek eğitim-öğretim etkinliklerine yer verildiği takdirde öğrencilerin yaratıcı yeteneklerinde gelişme olduğu görülmüştür. Deney grubu öğrencilerinin TYD Son Testi, Deney grubu öğrencilerinin TYD Ön Testi ve kontrol grubu öğrencilerinin TYD son testine göre akıcılık, esneklik ve orijinal düşüncelerinde anlamlı bir artış olmuştur. Araştırmanın son bölümünde okula ve bu konuda yeni araştırmalar yapacak olanlara önerilerde bulunulmuştur. vııı | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this research primary class V Turkish lessons have been evaluated from the aspect of creative thinking. While evaluating the Creative Thinking of the pupils an Torrance Creative Thinking Test (TYDT) is practiced. In the study the flexibility, fluency and the originality marks that constitute the creative dimension of TYDT initial and final test results have been compared. The level of the increase volume is examined and an empirical study is mode. The purpose of the study is to determine the development of the creative thinking of the Primary Students in Turkish Classes and point out the level of these tests. The environment of the study consists of class 5 primary students in Sakarya. The proof group is closed at a local school randomly. In this school a control and an experimental group is being closed haphazard of 25 members. In this study the Verbal A Form of the TYDT is used as the means of collecting data that is applied to the students to evaluate their creative thinking ability and beside this a study on their imagination power is being prepared. According to the results of the research a development is being examined in the students creative ability in Turkish lessons when the curriculum is supported by activities that makes them more energetic and active. There has mentioned a meaningful increase in the TYD final test of the experimental group in the name of flexibility, fluency, originality according to TYD initial test of experimental group and TYD final test of the control group. At the end of the study some suggestions are made to schools and people who would like to add new instructions to this subject. IX | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim V. sınıf Türkçe derslerinin yaratıcı düşünce açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Primary class V Turkish lessons have been evaluation from the aspect of creative thinking | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Creative thinking | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.identifier.yokid | 93820 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 93820 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |