Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşdelen, Musa
dc.contributor.authorYanardağ, Alaaddin
dc.date.accessioned2020-12-29T14:49:11Z
dc.date.available2020-12-29T14:49:11Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446576
dc.description.abstractÖZET Demokratik tutum ve davranışlar, bireysel olmakla birlikte sosyo-kültürel ve ekonomik çevre şartlarıyla ilgili ve büyük ölçüde onların etkisi altındadır. Bireylere demokrasi eğitim toplum ve devlet tarafından verilir. Amaçlı ve kapsamlı eğitim okullarda verilirken duyarlı ailelerde bu daha erken dönemlerde aile içinde başlar ve toplumun tabanına yayılır. Gençlik, içinde bulunduğu toplumun izlerini taşır. Gençliğin sorunu aym zamanda toplumun sorunudur. Daha dengeli, uyumlu, sağlıklı bir toplumun teminatı olan yüksek öğrenim gören üniversite gençliğinin problemleri her yönüyle bir bütünlük içerisinde ele alınıp çözümlenmesi gerekir. Bu çalışma sınırlı bir örneklem üzerinde durum tespiti yaparak gençlerin demokrasi ve ilkeleri konusunda nasıl bir tutum sergiledikleri ve bunun davranışlarına nasıl yansıdığını, değişim olgusu çerçevesinde araştırmaktadır: Üniversite gençliğinin: öğrenim gördükleri temel bilim alanları, cinsiyeti, yaşadıkları sosyal çevre, ailelerinin sosyo-ekonomik durumu, ebeveynin eğitim-öğrenim seviyesi, aile içi karar verme biçiminin işleyişi gibi değişkenlere göre demokratik tutum ve davranışlarında farklılaşmalar meydana gelmektedir. Ankete dayalı bu araştırmada, gençlerin önemli bir çoğunluğunun demokrasi ve demokratik ilkeler konusundaki tutum ve kanaatlerinin olumlu yönde belirginleştiği, rasyonel bir davranış sergiledikleri görülmüştür. VI
dc.description.abstractSUMMARY The democratic attitude and behaviour is individual. Furthermore, it was affected social- cultural and economic conditions of society. The democratic education was given to induviduals by society and state. Youth is like mirror. That is wyh the problem of youth's is the problem of society's. In order to reach the more balanced, harmonious and healtful society, the problems of High Education Youth's were dealth with as a whole. The right solution can be obtained with realistic research. In this definite study condition confirm was maked relying on sample to search how youth exhibit attitude toward democracy and its principles. Some varieties are used: youth's basic science fields, gender, habitat, social-economic conditions of families, the education level of parents, the pattern of making decision in family. According to the questionnaire results, majority of the youth declarated positive impressions about democracy and democratic principles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleÜniversite gençliğinin demokratik tutum ve davranışları üzerine bir araştırma (Selçuk Üniversitesi örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmDemocracy
dc.subject.ytmDemocratic attitude
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid93902
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid93902
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess