Show simple item record

dc.contributor.advisorEskicumalı, Ahmet
dc.contributor.authorYoleri, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-29T14:48:28Z
dc.date.available2020-12-29T14:48:28Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446439
dc.description.abstractGençlik belli bir dönemi içerir. Dünkü çocuk bugünün genci, geleceğin yaşlısı olacaktır. Bu biyolojik gerçek bütün canlılar için geçerlidir. Biyolojik bir kavram olan gençlik insan söz konusu olduğunda toplumsal bir kavram haline dönüşmektedir. Gençlik kavramı toplumu biçimlendiren, yönlendiren temel faktörlerin etkisi altodadır. Her birey bir ailede doğar. Bireyin içinde bulunduğu aile ortamı onun gelişimini olumlu ya da olumsuz etkiler. Birey içinde bulunduğu kültürün ve sosyal sınıfin değer ve tutumlarını temsil eder. Sınıfsal değişkenlerden gelir düzeyi, bireylerin başarma, özerklik, yakınlık kurma gibi psikolojik ihtiyaçlarının karşılanma düzeyini belirleyici bir değişkendir. Araştırmada, içinde bulunulan sosyo-ekonomik düzeyin bireylerin temel psikolojik ihtiyaçların karşılanmasındaki etkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla Sakarya genelinde beş genel lise bulunduktan semtlerin sosyo-ekonomik düzeylerini yansıttıkları görüşü benimsenerek seçilmiştir. Araştırmada Edwards Kişisel Tercih Envanteri 216 öğrenciye uygulanmıştır. Sonuçta sosyo-ekonomik düzey yönünden farklı grupların ele alınan on beş ihtiyaç alanından; Duygulan anlama, yakınlık, şefkat gösterme, başarma, ilgi görme, değişiklik alt testlerinden aldıklan puanların anlamlı farklar taşıdığını göstermektedir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ailelerin sosyo-ekonomik düzeylerinin bireylerin psikolojik ihtiyaçlarını karşılamada önemli bir faktör olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractYoung people are the biggest assurance of the developing countries. Because of the high life-standards of the developed countries, people have the chance of an ordered life in which all kinds of requirements are welcomed. However, it is much more diffucult to welcome either physical or psychologic requirements in developing countries, like us. Every individual borns in a family. The family environment of the individual, affects his development either positive or negative. Infact, being grown-ups, mother and father represents the culture, value and attitudes of the social class they belong. Social class is not just an economic concept. It includes the educational level, income, habits, wordly point of view and life style of the individual. In the research, the effects of the socio-economic level of the individuals on welcoming their psychological requirements are investigated. On this purpose, five high-schools are chosen by chance in Sakarya and a form of Edwards Personal Preference Schedule (EPPS) was administered to a group of 216 high school students. At the end, it is seen that in different groups of socio economic level which was searched, the points they got from the bottom tests, from the fifteen areas they of requirements, succorance, mtraception,afBliation,hurturance, achivement, chance carries different meanings Considering these results, it can be said that the social and economic conditions are the factors which determines the psychological requirements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise son sınıf öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin psikolojik ihtiyaçları ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship socio-economic level and psychological requirements of the students at the and grade of high school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmPsychological needs
dc.subject.ytmSocio-economic level
dc.subject.ytmYoungs
dc.identifier.yokid112617
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109174
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess