Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunışık, Remzi
dc.contributor.authorYildiz, Zülküf
dc.date.accessioned2020-12-29T14:48:20Z
dc.date.available2020-12-29T14:48:20Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446412
dc.description.abstractÖZET Günümüz pazarlarında Küçük ve Orta Büyüklükte İşletmeler (KOBİ) son derece hayati önem taşımaya başlamışlardır. Günümüz yoğun rekabet altında KOBİ' ler rekabeti yakalamalı ve pazar çevresiyle senkronize olabilmek için pazar çevresinde yaşanan değişimlere adapte olmak zorundadırlar. Ayrıca KOBİ' ler pazar çevresinde yaşanan değişimler ve pazar konumlan hakkında bilgi edinebilmek için bilgi akışını sağlayacak bir pazarlama bilgi sistemi oluşturmak zorundadırlar. Bunun yanında yeni yönetim teknikleri konusunda uzmanlaşma ve bu teknikleri kendi organizasyonlarına uyarlamak konusunda beceriye sahip olmaları gerekmektedir. Bu çalışmada performans iyileştirme amaçlı olarak stratejik pazarlama planlamasının KOBİ'lerde uygulanması incelenmektedir. Çalışmada stratejik pazarlama planlamasının KOBİ' ler için firma analizi ve firmanın yüz yüze kaldığı fırsatların ve tehditlerin değerlendirilmesine önemli katkılar sağlayacağı öne sürülmektedir. Elde edilen bulguların, stratejik pazarlama planlamasının çevresel tarama ve fırsatların, tehditlerin değerlendirilmesi gibi çeşitli yönlerden KOBİ'lere faydalı olacağı belirtilmektedir. Ayrıca stratejik pazarlama planlamasının hayata geçirilmesinde karşılaşılan sorunlarda ele alınmıştır. Anahtar Kelimeler: KOBİ, Strateji, Stratejik Pazarlama Planlaması XII
dc.description.abstractSUMMARY Small and Model Enterprises (SME) are becoming vital parts of today's world market. Under today's competitive market conditions, SMEs need to adapt themselves to the changes taking place in the market environment in order the keep up with the competition and synchronize with the market environment. Also, SME, need to setup an information system to facilitate the information flow concerning changes in the market and the position of their products, furthermore, they need to excel in adapting new managent techniques and implementation them in the organizations. In this study, we have examined the applicability of strategic marketing planning in the SMEs for the purpose of improvement business performance. Rt is argued that strategic marketing planning may provide significant contributions to the SMEs in the analyzing of firm's environment and the assessment of threat and opportunity facing the firm. Our findings have shown that strategic marketing planning helps SMEs in several respects (i.e. environmental scanning assessment of threat and opportunities). Also, the problems associated with implementation of the strategic marketing planning are examined. Keywords: SME, Strategy, Strategic Marketing Planning XIIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKOBİ`lerde stratejik pazarlama planlaması (Bus-Tech LTD`de bir uygulama)
dc.title.alternativeStrategic marketing planning in SME'S (An application is the Bus-Tech LTD.)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmStrategic management
dc.identifier.yokid112544
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109157
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess