Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Sait
dc.contributor.authorTaşkesen, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-29T14:48:14Z
dc.date.available2020-12-29T14:48:14Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446395
dc.description.abstractÖZET Cumhuriyetin başlangıcından bugüne Türk eğitim sistemine dair politikalarda süreklilik ve istikrarlılık bulunmamaktadır. Hükümetlerin daha ziyade popülist kaygılarla hareket etmelerinden dolayı, hükümet değişimlerinde hatta aynı hükümet dönemlerinde bu politikalarda değişme ve farklılıklar kendini göstermiştir. Eğitim politika ve uygulamalarındaki istikrarsızlık, kendi toplumsal gerçeğimize, kültürel dokumuza ve ihtiyaçlara uygun bir eğitim sisteminin gelişimini engellemiştir. Eğitim sistemimizde kendini gösteren sorunları nitelik ve nicelik sorunları olarak iki ana kategoride değerlendirmek mümkündür. Nitelikle ilgili sorunların başında bilgi ve kültür aktarımında yeterli donanıma sahip ve ihtiyaç duyulan sayıda öğretmen yetiştirilememesi gelmektedir. Diğer bir önemli sorun ise, eğitimde uygulanan ölçme ve değerlendirme sisteminin, sıık sık değişmesi, toplumsal özelliklerimizi dikkate alan ve Türk öğrencilerinde bir çalışma disiplini oluşmasını sağlayabilecek bir sistemin uygulamaya konulamamasıdır. Nitelikle ilgili bir diğer sorun ise, eğitim hakkının ve eğitimde firsat eşitliğinin bütün vatandaşlarımız tarafından Anayasanın öngördüğü şekilde istifade edebilmeleri için sosyal ve ekonomik şartların olgunlaşamamasıdır. Türk milli eğitiminin nicelikle ilgili en dikkate değer sorunu okullaşma oranının genç nüfus kitlesini kapsayacak şekilde ülke genelinde yeterli düzeye henüz gelememiş olmasıdır. Eğitim hizmetlerinden faydalanma açısından da cinsiyetler arası ve bölgeler arası ciddi oransal dengesizliklerin bulunduğu da bir gerçektir. Ancak, bütün bu sorunlar, sosyo-kültürel yapı özelliklerimizden, ülkenin ekonomik gelişmişlik düzeyi, hızlı nüfus artışı ile iç göç olgusu gibi sosyal dinamiklerle çok yalandan irtibatlıdır.
dc.description.abstractSUMMARY Education, as one of the most important institutions, today is respected by most countries. It is an insurance for national security as well as an important indicatior of a nation's level of development. Despite positive developments in education after the founding of the Turkish Republic there are still many unsolved problems in this area. One of the most important problems in Turkish Education system is stability and political intervention. National education should be freed from political intervention. The problems of Turkish education of system can be discussed in two categories: quality and quantity. First of all it should be created ideal education poicy under the consideration of Turkish culture and enough and well educated teachers. Secondly, opurtunity of educational equality should be given to all of the citizens which Turkish Constitution forsed. IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCumhuriyet Dönemi milli eğitim sorunları (sosyolojik bir değerlendirme)
dc.title.alternativeThe Problems of national education in the republican era (a sociological essay)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRepublican Period
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.identifier.yokid112859
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109205
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess