Show simple item record

dc.contributor.advisorEskicumalı, Ahmet
dc.contributor.authorEroğlu, Erol
dc.date.accessioned2020-12-29T14:47:02Z
dc.date.available2020-12-29T14:47:02Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446166
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, ilköğretim okulu 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin problem çözme yeteneklerinin gelişmesinde, ailenin sosyo-ekonomik seviyesinin ve eğitim durumunun etkisi incelenmiştir. Ailenin etkisini değerlendirirken, ailedeki fertlerin çocuklara karşı sergiledikleri, öğrencilerin problem çözme beceri ve alışkanlıktan kazanmasını sağlayan tutumlara ilişkin bir anket uygulanmıştır. Anne-babanın eğitimi, ailedeki çocuk sayısı, ailenin gelir seviyesi, anne ve babanın yaşı, babanın mesleğine göre geliştirilen tutumlar arasında farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma Sakarya ilinde farklı çevrelerde yer alan iki ilköğretim okulunda yapılmıştır. Bu okulların 4. ve 5. sınıflarında öğretim gören öğrencilerin velilerinden 107 kişiye anket uygulanmıştır. Ankette ailelerin çocuklarına karşı geliştirdikleri tutum ve yaklaşımlara ait 44 soru yer almaktadır. Araştırmanın amacı, ilköğretim okulu 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin problem çözme yeteneklerinin gelişmesinde ailenin sosyal ve ekonomik özellikleri ile eğitim seviyesinin ne ölçüde etkili olduğunu tespit etmektir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar sayesinde, çocukların olumlu tutum ve alışkanlıklar kazanmasında son derece etkili bir kurum olan ailelerin eğitilmesi amacıyla yeni uygulamalara gidilebilir, fâaliyetler düzenlenebilir. Başta anne ve babalar olmak üzere aile fertlerinin çocuklarına karşı tutumları değerlendirilebilir. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin problem çözme yeteneklerinin gelişmesini sağlayan beceri ve alışkanlıkları kazanmasında; annelerin eğitim seviyesi ve yaşlan, babaların eğitim seviyesi ve yaşlan, ailenin gelir seviyesi, ailenin sahip olduğu çocuk sayısı yüksek düzeyde etkili çıkmıştır. Babanın çalışmakta olduğu mesleğin ise düşük düzeyde etkili olduğu değerlendirilmiştir. Sonuçlan değerlendirilirken çalışmanın sadece aile üzerine yapıldığı, öğrencilerin yeteneklerinin gelişmesinde öğretmen ve okul gibi belirleyici etkisi olan başka etkenlerin de olduğu unutulmamalıdır.
dc.description.abstractSUMMARY In this research, effect of socio-economic and educational level of family is investigated in the improvement of problem solving abilities of students in primary school 4th and 5th grade. Evaluating the effect of family, a questionnaire is applied related with attitudes that provide students to get problem solving ability and habits showed by family members. If there is difference between attitudes developed according to parent education, number of children in the family, income of the family, ages of parent and job of the father are investigated. The research is made in two primary schools which are in different places in Sakarya. The questionnaire is applied to 107 persons guardions of 4th and 5th grade students in these schools. In this questionnaire there are 44 questions related with attitudes and approaches improved by families for their children. The aim of the research is to determine that at what measure social and economic features and educational level of family are effective in the improvement of problem solving abilities os students in primary school 4th and 5th grades. By means of the results obtained from the research, for the aim of teaching family, which is a very important institution for children to gain pasitive behaviour and habits, new applications and activities can be made. Attitudes of family members especially that of parent to their children may be evaluated. According to results of the research, educational level of mothers and their ages, educational level of fathers and their ages, income of the family and number of children in the family are highly effective to gaining skills and habits provide the improvement of students problem solving abilities. The job of father is evaluated as it is less effective. By evaluating the results it should be noted that this research is made on only family and there are another factors like teacher and school have effects on the improvements of students abilities. xnen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAilenin çocuklarda problem çözme yeteneğinin gelişmesi üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of family on the development of problem solving abilities of children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmSocio-economic level
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmProblem solving
dc.identifier.yokid112872
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid111953
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess